نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور یک حکم اعدام در خراسان رضوی

1-جولای-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس :شعبه پنجم دادگاه کیفری استان خراسان رضوی مرد ۵۲ ساله ای که دوستش را به خاطر پرداخت نکردن پول سهم مواد مخدر مصرفی با ۴۸ ضربه  کارد کشته بود به قصاص نفس، ۴ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت دیه محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خراسان، صبح هفتم مرداد سال گذشته بود که خودروهای پلیس آژیرکشان مقابل ساختمان در حال احداثی واقع در بولوار امامت مشهد توقف کردند.

نگهبان ۵۱ ساله ای داخل اتاق نگهبانی به قتل رسیده بود و دوستش بعنوان متهم قتل بازداشت شد.

در پی اعترافات صریح متهم و بازسازی صحنه جنایت توسط وی، این پرونده جنایی در دادسرای مشهد تکمیل شد و مرد ۵۸ ساله با صدور کیفرخواست از سوی نماینده دادستان، در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی پای میز محاکمه نشست.

متهم این پرونده جنایی در جلسات محاکمه ای که به ریاست قاضی مجتبی علیزاده برگزار شد به صراحت قتل نگهبان را به گردن گرفت و گفت: “آن شب ساعت ۲۳:۳۰ بود که به ساختمان در حال ساخت مراجعه کردم. نگهبان در را باز کرد و با یکدیگر به محل استراحت او رفتیم. بعد از کمی صحبت شیره و تریاک کشیدیم. مرحوم در حالت درازکش مشغول مصرف مواد بود که من به بهانه اتمام استعمال مواد از جایم بلند شدم و با چاقویی که روز قبل تیز کرده بودم در یک آن گلوی او را بریدم و بلافاصله چندین ضربه محکم به پشت گردنش زدم. وقتی او در حال جان دادن بود ضربات دیگر را هم که نفهمیدم چند ضربه شد به نقاط دیگر بدنش وارد آوردم. پس از آن اموالی را که از آن جا سرقت کرده بودم به منزل برادرم بردم و به زن برادرم تحویل دادم که توسط کارآگاهان اداره جنایی کشف شد”.

بنابراین گزارش قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری پس از شنیدن اظهارات کامل متهم و پرسیدن سوالات قضایی تخصصی، ارتکاب جنایت و سرقت توسط متهم را محرز دانستند و رای خود را درباره این پرونده جنایی صادر کردند.

در رای صادره از سوی دادگاه کیفری که به امضای قاضی علیزاده (رئیس) و قاضی بنده ای (مستشار) رسیده آمده است با توجه به اقاریر صریح متهم، گزارش پزشکی قانونی و همچنین محتویات پرونده، بزهکاری متهم در خصوص هر ۳ اتهام محرز و مسلم است بنابراین دادگاه «ج-الف» را به اتهام قتل عمدی به قصاص نفس، به خاطر سرقت لوازم به تحمل ۳ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق و از جنبه عمومی جرم ایراد جرح با چاقو به تحمل یک سال زندان و همچنین به دلیل ارتکاب جراحات غیرمسری به قتل به پرداخت دیه محکوم می کند.

همچنین در پایان رای صادره از سوی دادگاه عنوان شده است که رای مذکور قابل تجدید نظر در محاکمه دیوان عالی کشور است.

زندانیان