نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور یک حکم اعدام در ملاعام در اصفهان

30-جولای-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: رئیس دادگستری کل استان اصفهان از تایید حکم اعدام در ملاعام برای یک زندانی اهل جرقویه از توابع اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، دادگستری کل استان اصفهان روز یکشنبه به نقل از احمد خسروی وفا اضافه کرد: “با پیگیریهای به عمل آمده و تکمیل تحقیقات مقدماتی، صبح امروز ( یکشنبه) رای پرونده قتل دختر اهل جرقویه اصفهان توسط شعبه اول دادگاه کیفری یک این استان صادر شده و این حکم پس از طی مراحل قانونی اجرا می شود”.

وی افزود: “شعبه اول دادگاه کیفری یک استان اصفهان متهم را که در بهمن ماه سال گذشته با ربودن دختری نوجوان، وی را پس از آزار و اذیت به قتل رسانده بود به اعدام در ملأ عام محکوم کرد”.

دادگستری استان اصفهان ۳۱ تیر امسال اعلام کرده بود: “با پیگیری های به عمل آمده از سوی رئیس کل دادگستری این استان بزودی پرونده قتل دختر اهل جرقویه به صدور رأی نهایی منجر خواهد شد”.

دانش آموز دختر ۱۵ساله در شهر نصرآباد از توابع بخش جرقویه سفلی بهمن سال ۹۵ برای رفتن به مدرسه از خانه خارج شد و دیگر به خانه بازنگشت بعدا جسد بی جان او در نزدیکی محل زندگی اش کشف شد.

خانواده این دانش آموز از طریق مدرسه مطلع شدند که فرزندشان در جلسه امتحان حاضر نشده است بنابر این در جستجوی دختر خود برآمدند و موضوع را به کلانتری محل خبر دادند. بلافاصله تحقیقات تخصصی مأموران و کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان به منظور پیدا کردن این دختر نوجوان آغاز شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در این باره گفت: کارآگاهان در جریان تحقیقات، قاتل که جوانی ۲۵ ساله از اهالی محل سکونت دختر و دارای سه فقره سابقه کیفری بود را در حال فرار از منزلش دستگیر کنند.

سرهنگ خسروی اظهار کرد: “پس از دستگیری متهم، تحقیقات از وی در حضور بازپرس ویژه قتل انجام شد و متهم به قتل دختر نوجوان اعتراف و عنوان کرد که او را به ‌زور به محل کشف جسد کشانده و سپس به قتل رسانده است”.

جرقویه سفلی در ۶۵ کیلومتری جنوب شرق اصفهان قرار دارد.

زندانیان