نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

عفو سه محکوم به اعدام به دلیل حفظ قرآن

3-آگوست-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: سه زندانی که از بابت جرایم مواد مخدر محکوم به اعدام شده بودند به دلیل “حفظ قرآن” با کاهش حکم روبرو شده و از اعدام نجات یافتند. مدیرکل زندانهای استان مرکزی که این خبر را داد اندکی پیش از اعمال عفو مشابهی برای ۴ زندانی محکوم به اعدام در این استان خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان مرکزی در جلسه شورای اداری زندان‌های استان موافقت با تخفیف حکم اعدام به ابد ۳ زندانی حافظ قرآن کریم را اعلام کرد.

علی عباس فلاحتی مطلق، مدیرکل زندان‌های استان در این جلسه با اشاره به بازخورد و نتایج خوب فعالیتهای اندرزگاه قرآنی اردوگاه کاردرمانی استان گفت: “نمود بارز این اقدامات موافقت عفو تعداد ۳ زندانی حافظ کل قرآن کریم طی چند سال اخیر و ۳ زندانی در سال جاری  توسط رئیس قوه قضائیه از حکم اعدام به ابد بوده است”.

پیشتر نیز حکم زندانی «ع – ک» که به اتهام مواد مخدر مدت ۳ سال در اردوگاه کار درمانی استان مرکزی تحمل کیفر می‌کرد و منتظر اجرای حکم اعدام بود به دلیل “شرکت در برنامه‌های فرهنگی و حفظ کل قرآن” با یک درجهتخفیف از اعدام به ابد تقلیل یافت.

زندانیان