نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

عفو چهار محکوم به اعدام از بابت جرایم مواد مخدر به دلیل حفظ قرآن

30-جولای-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: زندانی که به جرم نگهداری ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه محکوم به اعدام شده بود به دلیل حفظ قرآن با کاهش حکم روبرو شد و از اعدام نجات یافت. مدیرکل زندانهای استان مرکزی مدعی شد این چهارمین مورد در این استان است که فرد محکوم به اعدام بخاطر حفظ قرآن از اعدام نجات می یابد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، حکم زندانی «ع – ک» که به اتهام مواد مخدر مدت ۳ سال در اردوگاه کار درمانی استان مرکزی تحمل کیفر می‌کرد و منتظر اجرای حکم اعدام بود به دلیل شرکت در برنامه‌های فرهنگی و حفظ کل قرآن با یک درجه تخفیف از اعدام به ابد تقلیل یافت.

عبداللهی، رئیس کل دادگستری  استان مرکزی در مراسم جشن ویژه ولادت [امام] رضا با اعلام این خبر گفت: “با توجه به حفظ کل قرآن توسط این زندانی تخفیف مجازات نامبرده از اعدام به حبس ابد طی شرحی به معاون رئیس قوه قضائیه اعلام و نهایتا با موافقت آیت‌الله لاریجانی نامبرده از مجازات اعدام رهایی یافت”.

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی در خصوص زندانی مواد مخدر  محکوم به اعدام افزود: “زندانی «ع-ک» ۴۵ ساله با تحصیلات فوق لیسانس۳ سال قبل به جرم نگهداری ۲ کیلوگرم شیشه دستگیر و تحویل اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی استان مرکزی شد که با تلاش و اراده و پشتکار خود با توجه به حفظ کل قرآن کریم و موافقت مسئولین قضایی استان و کشور مورد عفو از اعدام به ابد قرار گرفت”.

به گفته فلاحتی مطلق این زندانی چهارمین مورد از افراد مورد عفو قرار گرفته در زمینه حفظ قرآن در زندان‌های این استان است.

زندانیان