نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

محاکمه مامور پلیس به اتهام قتل یک جوان

5-جولای-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: مأمور پلیس که متهم است در یک شلیک شتاب‌زده جوانی را به قتل رسانده‌ است، در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. هرچند مرد مأمور مدعی بود قانون به‌کارگیری سلاح را رعایت کرده‌ است اما با توجه به درخواست قصاص اولیای‌ دم، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران رفت.

به گزارش شرق، اسفندماه سال ٩٣ پلیس باخبر شد در درگیری دو نفر از مأموران نیروی انتظامی با دو جوان یکی از آنها به قتل رسیده ‌است. مأمور پلیس بازداشت شد. او درباره آنچه اتفاق افتاده بود، گفت: “با سربازی که کلانتری در اختیارم گذاشته ‌بود، با ماشین در حال گشت‌زنی بودیم که متوجه یک پراید شدیم. دو نفر سوار پراید بودند؛ یکی از آنها پیاده ‌شد و به سمت یک پژوپرشیا رفت. همان زمان به من بیسیم زدند که یک پراید شبیه پرایدی که ما دیده ‌بودیم، سرقت شده ‌است. من به سمت راننده پراید رفتم تا از او بخواهم مدارک ماشین را بدهد اما یک‌دفعه او فرار کرد. در تعقیب‌وگریز چند بار دستور ایست صادر کردم”.

مأمور پلیس گفت: “وقتی نایستاد، درحالی‌که یک موتوری جلوی او پیچید و سرعتش را کم کرد، به او نزدیک شدیم و من به سمت لاستیک ماشین شلیک کردم. تیرم به هدف نخورد و پلاک ماشین شکسته شد. بعد دوباره تعقیب و گریز ادامه داشت تا اینکه در خیابانی او را ‌گیر انداختیم. من از ماشین پیاده ‌شدم و سه متر با مقتول فاصله داشتم. دوباره به او دستور ایست دادم اما یک‌دفعه ماشینش را به حرکت درآورد. در همین حین مردی که روی صندلی شاگرد بود، پیاده و متواری شد که سرباز همراه من او را گرفت. من هم به راننده نزدیک شدم، برای اینکه جلوی حرکتش را بگیرم دوباره لاستیک را هدف گرفتم اما تیر دوباره به شیشه برخورد کرد، بعد در ماشین باز شد و پسر جوان به زمین افتاد”.

هرچند مرد مأمور مدعی بود قانون به‌کارگیری سلاح را رعایت کرده‌ است اما با توجه به درخواست قصاص اولیای‌ دم، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران رفت.

روز گذشته در جلسه رسیدگی یک‌ بار دیگر مرد مأمور تأکید کرد به‌عمد دست به قتل نزده و قصد متوقف‌کردن جوان فراری را داشته و همه قوانین به‌کارگیری سلاح را هم رعایت کرده ‌است.

با پایان جلسه رسیدگی هیئت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

برچسب ها:

زندانیان