نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

محکومیت اعدام یک متهم به قتل در دیوان عالی کشور به تائید رسید

7-سپتامبر-2013

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس:‌ حکم قصاص (اعدام) پسر جوانی که متهم است دوست خود را با سرنیزه به قتل رسانده بود در دیوان عالی کشور تأیید شد و وی در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

 

به گزارش مهر، در این پرونده مهدی متهم است در تاریخ هشتم فروردین ماه سال ۹۰ در جریان یک درگیری در منطقه سرآسیاب مهرآباد وحید را با ضربه سرنیزه به قتل رسانده است.

 

پرونده این قتل پس از صدور کیفر خواست برای محاکمه به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

 

در جلسه محاکمه نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست گفت: مهدی ۲۶ ساله متهم به مباشرت در قتل وحید و حمید ۲۵ ساله معاون در قتل می‌باشد که با توجه به مدارک موجود در پرونده اتهام آن‌ها محرز و تقاضای مجازات قانونی را دارم. اولیای دم مقتول نیز خواستار قصاص عامل جنایت شدند.

 

در ادامه مهدی با حضور در جایگاه و قبول اتهام خود گفت: من و وحید از ۱۵ سال قبل با هم دوست بودیم و هر از گاهی با یکدیگر شیشه می‌کشیدیم. یک روز برای مصرف شیشه قرار گذاشتیم اما او ۴ ساعت مرا در خیابان علاف کرد و به محل قرار نیامد. سر این موضوع با هم جر و بحث تلفنی پیدا کرده و به دنبال انتقام گیری بودم. یک روز که پیش حمید رفته بودم از او سرنیزه‌اش را گرفتم. سه روز بعد از این ماجرا ساعت ۱۲ شب برای خرید سیگار از خانه خارج شدم که وحید را در خیابان دیدم. بعد هم او را با ضربه سرنیزه کشتم.

 

در ادامه نیز حمید با رد اتهامش گفت: من در این قتل معاونت نداشتم. مهدی به زور سرنیزه را از من گرفت و در زمان قتل من در محل دیگری بودم.

 

پس از آخرین دفاعیات متهمان قاضی همتیار ختم رسیدگی به پرونده را صادر و به همراه ۴ قاضی مستشار برای صدور حکم وارد شور شده و مهدی را به قصاص (اعدام) محکوم کردند. حمید نیز از اتهام معاونت در قتل تبرئه شد.

 

با اعتراض مهدی به حکم مجازاتش پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم را تأیید کردند.

زندانیان