نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

نجات جوان متهم به قتل از اعدام با بخشش اولیای دم

13-سپتامبر-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: پسر جوان متهم به قتل با بخشش و رضایت اولیای دم به مناسبت «عید قربان» پس از هفت سال زندان و در یک قدمی چوبه دار از حکم قصاص نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری رکنا، میلاد زندانی جوان متهم به قتل یک شهروند میانسال در اسفند ماه سال ۸۸ به اتفاق دو دوستش حین سرقت، دستگیر و روانه زندان شد.

این زندانی در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران پشت تریبون دفاع قرار گرفت و از خود دفاع کرد. سپس قاضی عزیز محمدی همراه ۴ قاضی مستشار، میلاد را به جرم مباشرت در قتل عمدی به قصاص نفس – اعدام – و به اتهام مشارکت در سرقت های مقرون به آزار به ۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کردند و محمدرضا نیز به اتهام مشارکت در سرقت مقرون به آزار به ۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد و فرید برای معاونت در چهار سرقت به پرداخت ۱۳ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

در ادامه شعبه ۷ دیوانعالی کشور مهر تایید بر این حکم های صادر شده زد و پرونده میلاد برای اجرای حکم به شعبه اول اجرای احکام دادسرای ناحیه ۲۷ تهران ارجاع شد.

خانواده قربانی از روز نخست اصرار به اجرای حکم اعدام داشتند اما پس از مدتی پدر قربانی، قاتل پسرش را بخشید اما فرزندان وی خواستار قصاص بودند.

بنا به این گزارش، در حالیکه پرونده در یک قدمی اجرای حکم بود خانواده مقتول صبح امروز ۲۳ شهریور ماه با حضور در دادسرای امور جنایی تهران در شعبه اول اجرای احکام به مناسبت عید قربان حاضر به بخشش قاتل پدرشان شدند و میلاد که در یک قدمی مرگ بود از قصاص نجات پیدا کرد.

زندانیان