نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

هر هفته حکم قصاص و اعدام در استان فارس اجرا می شود

27-ژوئن-2015

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: رییس کل دادگستری استان فارس می گوید که ما همه حدود را در ملاء عام اجرا نمی کنیم، تقریبا هر هفته حکم قصاص و اعدام در فارس اجرا می شود ولی همه آنها را بین مردم نمی آوریم مگر در مورد جنایتکارانی که احساسات جامعه را جریحه دارد کرده اند یا دامنه جنایت آنان به گونه ای بوده که امنیت عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علی القاصی مهر، مدعی شد که اجرای حدود خاص در ملاء عام البته یک مطالبه عمومی است، مردم از ما می خواهند که در مقابل برخی از جنایتکاران که احساسات عمومی را جریحه دار کرده اند حد آنان را در بین مردم اجرا کنیم تا عبرتی برای سایرین و درس آموزی باشد و این رویه در کل استان فراگیر است.

القاصی مهر بار دیگر با نسبت دادن مطالبه‌ی اعدام در ملاعام به مردم ادعا کرد: “مردم انتظار دارند احکام در مورد این افراد در انظار عمومی اجرا شود و این اختیار قاضی است که نوع و نحوه اجرا را مشخص کند و برای تسکین آلام جامعه و برای رضایتمندی مردم نحوه اجرای حکم توسط قاضی و قانون تعیین می شود”.

وی با اذعان به تاثیرات سو این قبیل صحنه‌ها به خصوص بر روی کودکان ادامه داد: “ما نیز به بازتاب بیرونی این صحنه ها رضایت نداریم و می پذیریم که باید روی مکان اجرای حکم حساسیت خاص داشت”.

رییس کل دادگستری استان فارس ادعا کرد: “موضوع مهمی که بعدازاجرای حدود و احکام اعدام و قصاص درملاء عام اندازه گیری می شود و ما آن را مد نظر داریم اغنای وجدانی جامعه است، جامعه باید بعد از اجرای یک حکم قصاص به اغنای وجدانی برسد”.

زندانیان