نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پنج زندانی در استان سمنان اعدام شدند

12-سپتامبر-2011

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: رئیس کل دادگستری استان سمنان از اجرای احکام اعدام پنج نفر از مرتکبین به جرائم سنگین مواد مخدر بامداد روز دوشنبه در این استان خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان سمنان احمد سیاوش پورگفت: احکام اعدام پنج زندانی به جرم قاچاق مواد مخدر که در دادگاه انقلاب اسلامی سمنان مستقر در شاهرود صادر شده بود، در زندان شاهرود اجرا شد.

 

وی گفت: پرونده های قضایی این متهمان در دادگاه انقلاب اسلامی رسیدگی و با سیر مراحل قانونی و انجام تحقیقات قضایی رای نهایی در خصوص این افراد صادر شد و پس از اعتراض متهمان، پروندهى‌ها در دادستانی کل کشور نیز مورد بررسی مجدد و تائید قرارگرفت.

 

سیاوش پور با بیان اینکه هر کدام از این قاچاقچیان مواد مخدر دو بار تقاضای عفو کرده بودند، گفت: پس از انجام بررسی های لازم و احراز نشدن شرایط عفو و بخشودگی در نهایت حکم متهمان صبح امروز به اجرا درآمده است.

 

نماینده قوه قضائیه در استان سمنان تصریح کرد: بیشترین جرائم مورد ارتکاب در سطح استان سمنان مربوط به مواد مخدر است و وجود بخش وسیعی از محور مواصلاتی شرق به غرب کشور در حوزه استحفاظی این استان نقش زیادی را در افزایش دستگیری مجرمان این بلای خانمانسوز در این استان دارد.

برچسب ها:

زندانیان