نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

چهار نفر در سمنان و شاهرود اعدام شدند

9-می-2013

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: امروز ۱ نفر که گفته می‌شود متهم به قاچاق مواد مخدر بود در سمنان و ۳ نفر دیگر با همین اتهام در شاهرود اعدام شدند.

 

بنا به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان سمنان، یک زندانی که ادعا شده، متهم به قاچاق مواد مخدر بود بامداد پنجشنبه پس از انجام تشریفات قانونی، تأیید در دادستانی کل کشور و موافقت ریاست قوه قضائیه، در زندان مرکزی سمنان اعدام شد.

 

این منبع همچنین اضافه کرده، این فرد به نام “ه- خ”، اهل سبزوار و ۴۲ ساله بود که به اتهام حمل و نگهداری ۷۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین توسط دادگاه انقلاب اسلامی گرمسار به اعدام محکوم شده بود.

 

گزارش این روابط عمومی حاکی است: “حکم مجازات یک قاچاقچی که توسط دادگاه انقلاب اسلامی گرمسار صادر شده بود، در سمنان اجرا شد.”

 

روابط عمومی دادگستری کل استان سمنان همچنین از اعدام ۳ زندانی دیگر که گفته می‌شود به اتهام قاچاق مواد مخدر به مرگ محکوم شده‌اند خبر داد.

 

در این گزارش آمده است: این افراد با مشخصات “ا- ث”، اهل نریمان و با اتهام حمل و نگهداری دو کیلو و ۹۰۰ گرم هروئین، “م- خ” اهل سبزوار و “ح- ر” اهل دامغان با اتهام مشارکت در حمل و نگهداری سه کیلو و ۸۹۴ گرم هروئین توسط دادگاه انقلاب اسلامی شاهرود به اعدام محکوم شده بودند.

 

بر این اساس، حکم اعدام این سه نفر پس از طی تشریفات قانونی، تأیید در دادستانی کل کشور و موافقت ریاست قوه قضائیه، صبح امروز در محوطه زندان شاهرود به اجرا درآمد.

 

روابط عمومی دادگستری استان سمنان افزود: “تقاضای عفو هر یک از این مته‌مان در دو مرحله مطرح شده بود که پس از انجام بررسی‏های لازم و عدم احراز شرایط، توسط کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی رد شد.”

برچسب ها:

زندانیان