نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

کمتر از دوماه ونیم؛ صدور حکم ‘۶بار قصاص در ملأعام، شلاق و جریمه’ در استان مرکزی

7-مارس-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: حکم نهایی فردی متهم به قتل شش نفر در دی ماه سال جاری در اراک، امروز هفدهم اسفندماه از سوی دادگاه کیفری یک استان مرکزی صادر شد. در این پرونده که کمتر از دو ماه و نیم به صدور حکم منجر شده، این متهم به شش بار قصاص در ملأ عام، هشت سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دادگاه علنی این پرونده قتل، روز سه شنبه به قضاوت محمدرضا رحمتی، رئیس شعبه یک دادگاه کیفری استان مرکزی برگزار و حکم نهایی به شرح زیر صادر شد.

«عباس صحرایی»، ۲۷ساله، متهم ردیف اول این پرونده به علت قتل شش نفر، به شش بار قصاص نفس در ملاءعام در منطقه کوی علی‌ابن ابیطالب اراک (محل وقوع جرم) محکوم شد.

همچنین این متهم به دلیل حمل و نگهداری یک قبضه اسلحه کلاشینکف و ۵۷ فشنگ به هفت سال حبس تعزیری درجه پنجم و به جرم اخلال در نظم عمومی به یک سال حبس تعزیری درجه پنجم و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

براساس این گزارش، متهم ردیف دوم این پرونده «رضا صحرایی» (برادر عباس صحرایی) نیز به جرم معاونت در قتل، ترغیب متهم ردیف اول به ارتکاب قتل و نگهداری سلاح گرم، به ۵۵ سال حبس و برای تکمیل مجازات به دو سال تبعید به شهرستان ایذه محکوم شده است.

گفتنی است عباس صحرایی، متهم ردیف اول این پرونده، صبح روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه سال جاری، شش نفر از اعضای دو خانواده را در شهر اراک با اسلحه گرم به قتل رساند و چهار نفر را نیز به شدت مجروح کرد.

زندانیان