نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یک جوان ۱۹ ساله در مشهد اعدام شد

1-آگوست-2011

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: بامداد روز گذشته، نهم مردادماه، یک زندانی در زندان مرکزی مشهد به دار آویخته شد.

 

جوانی که چندی پیش توسط شعبه پنجم دادگاه کیفری استان خراسان رضوی به ریاست قاضی صدرزاده، به اتهام تجاوز به یک پسر ۱۶ ساله به اعدام محکوم شده بود، صبح روز یکشنبه نهم مردادماه در زندان مرکزی مشهد از راه حلق آویز اعدام شد.

 

این حکم توسط شعبه ۱۶ دیوان عالی نیز تایید شده بود

 

روزنامهٔ خراسان در مورد جزئیات این خبر نوشته است: “اواخر سال ۸۷ پسر ۱۶ ساله‌ای از یک باشگاه بدن سازی در مشهد خارج شد اما در همین هنگام ۲ جوان که سوار بر موتور سیکلت بودند به آرامی او را تعقیب کردند و هنگامی که نوجوان مذکور به مکان خلوتی رسید ناگهان موتورسواران در کنار او توقف کردند و یکی از آنان چاقویی را زیر گلوی نوجوان گذاشت و با تهدید به مرگ او را سوار موتور سیکلت کرد. موتورسواران پس از کشیدن یک کلاه بر سر طعمه خود او را به داخل منزلی بردند که یکی از آنان با توسل به زور به وی تجاوز کرد اما همدستش این نوجوان را مورد آزار قرار داد.”

 

با توجه به اینکه بر اساس این خبر فرد اعدامی در ۱۹ سالگی حکم خود را از دادگاه دریافت کرده است، بیم آن می‌رود که وی در سال ۸۷ کمتر از ۱۸ سال سن داشته است.

 

گفتنی ست ایران یکی از معدود کشورهایی است که کماکان در آن کسانی که در سن کمتر از ۱۸ سالگی مرتکب جرم شده باشند، اعدام می‌شوند.

زندانیان