نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یک نویسنده در مشکین شهر به اعدام محکوم شد

29-ژوئن-2015

گروه خبری: اعدام -

 سایت نفس در قفس: نویسنده یک کتاب دینی از سوی دادگاهی در مشکین شهر به اعدام محکوم شد.

به گزارش اویان نیوز، حسام الدین فرضی زاده نویسنده مشکین شهری، طبق حکم صادره از سوی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری مشکین شهر، به اتهام «توهین به مقدسات اسلامی»، «تبلیغ عقاید ضاله» و «ارتداد» به ۷سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و اعدام  محکوم شد.

حسام الدین فرضی زاده نویسنده کتاب «از اسلام تا اسلام» می باشد.

بر اساس برخی گزارشات، این کتاب در مصر و کانادا با مقدمه «شیخ عثمان المراکشی» چاپ شده است .

چندی پیش برادر حسام الدین فرضی زاده در گفتگو با «خبرگزاری صدای مسیحیان ایران» گفت: برادرم در حدود شش ماه پیش، به اتهام نوشتن کتاب «از اسلام تا اسلام» توسط سازمان اطلاعات امنیت کشور بازداشت و به زندان مشکین شهر منتقل شد و پس از چندین جلسه دادگاه، به اعدام محکوم شد.

وی با اشاره به بیماری وسواس و افسردگی برادرش اضافه کرد: علیرغم اینکه پزشکی قانونی تایید کرده برادرم دچار جنون ادواری می باشد، دادگاه برای وی حکم اعدام صادر کرده است.

برادر حسام الدین فرضی زاده با انتقاد از وضعیت نگهداری وی در زندان مشکین شهر گفت: با توجه به اینکه برادرم قبل از بازداشت، چندین بار مورد ضرب و شتم قرار گرفته و یکبار هم با چاقو مورد اصابت قرار گرفته بود، نگران امنیت جانی وی در زندان هستیم.

وی گفت: با اشاره به اینکه زندان مشکین شهر فاقد بند سیاسی می باشد، زندانیان سیاسی این زندان، در کنار معتادان نگهداری می شوند که در اعتراض به این وضعیت، برادرم چندین بار اعتصاب غذا نموده و وضعیت سلامتی وی بسیار بد می باشد.

 وی در پایان با انتقاد از عدم انعکاس مناسب اخبار حقوق بشری مربوط به شهرستان ها، خواستار پوشش مناسب این اخبار از طرف نهادهای حقوق بشری شد و از محافل حقوق بشری خواست که درباره اخبار مربوط به حقوق بشر شهرستان ها به اندازه تهران حساسیت های لازم را داشته باشند.

به گفته برادر حسام الدین فرضی زاده، نهادهای امنیتی درباره رسانه ای کردن خبر حکم اعدام برادرش، به خانواده وی هشدار داده اند.

hesamodin farzi1

زندانیان