نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

۴ زندانی در کرمان و کرج از چوبه‌ی دار رهایی یافتند

7-آگوست-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: دو زندانی در کرمان به ترتیب پس از ۱۳ و ۶ سال حبس و یک زندانی در زندان رجایی شهر بعد از ۲۱ سال حبس که با اتهام قتل به اعدام محکوم بودند با رضایت اولیای دم از طناب دار رهایی یافتند. همچنین در کرمان زمینه آزادی یک زندانی محکوم به قصاص با اتهام قتل در این ماه فراهم شده است.

به گزارش اداره کل زندانهای استان کرمان، دو زندانی محکوم به اعدام به ترتیب پس از تحمل ۱۳ و ۶ سال حبس با اخد رضایت اولیای دم، از زندان مرکزی کرمان آزاد شدند.

مدیر زندان مرکزی کرمان با اعلام این خبر گفت: “با پیگیری واحد مددکاری زندان مرکزی دو مددجو به جرم قتل عمد به ترتیب پس از تحمل ۱۳ و ۶ سال حبس با اخذ رضایت اولیای دم از زندان آزاد شدند”.

پرویز سلیمانی گفت: “همچنین واحد مددکاری زندان زمینه آزادی مددجو (م-ن) که به جرم قتل عمد در زندان بسر می برد را هم در این ماه فراهم نموده است”.

آزادی زندانی محکوم به قصاص پس از ۲۱سال

به گزارش اداره کل زندانهای استان تهران، مدیر زندان رجایی شهر ضمن اعلام این خبر افزود: “با کوشش و همت واحد مددکاری زندان و همچنین کمک خیرین، یک زندانی محکوم به قصاص پس از ۲۱سال با رضایت اولیای دم از مرگ رهائی یافت”.

وی دراین رابطه گفت: “زندانی م.ق که متاهل و دارای دو فرزند بوده و از آذر ماه سال ۷۴ به جرم قتل عمد تا کنون در زندان بسر می برد، با پیگیری ها توسط عوامل مددکاری و همچنین کمک خیرین، پس از قریب به ۲۱ سال حبس ، مورد بخشش اولیای مقتول قرارگرفت”.

زندانیان