نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

احضار یک روزنامه‌نگار به دادگاهی در سقز

10-جولای-2017

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: یک روزنامه‌نگار سقزی با اتهاماتی سیاسی به دادسرای انقلاب این‌ شهر احضار شد. نادر مجیدیان روزنامه‌نگار و صاحب‌امتیاز آژانس خبری «داهاتو» است که از یک سال پیش توقیف شده.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، در احضاریه‌ای که آقای «نادر مجیدیان» روزنامه‌نگار سقزی از سوی دستگاه قضایی دریافت کرده، وی باید جهت رسیدگی به پرونده در دادسرا حضور یابد.

یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود، در این رابطه گفت: «مقرر گردیده که آقای نادر مجیدیان در روز ۸ مردادماه ۱۳۹۶ برای ادامه‌ی روند پرونده‌ی مربوط به بازداشت سابقش با اتهامات سیاسی در دادسرای انقلاب سقز حضور یابد. همچنین تاکید شده‌ است که عدم حضور وی، باعث صدور حکم غیابی خواهد شد.»

نادر مجیدیان روزنامه‌نگار و صاحب‌امتیاز آژانس خبری «داهاتو» بود که از یک سال پیش توقیف شده است.

او پیشتر نیز سابقه‌ی بازداشت و بازجویی چندماهه دارد. آخرین بار در روز ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۴ در منزل شخصی خود در سقز به همراه ۱۱ فعال مدنی در حالی که یک نشست دوستانه و ادبی تدارک دیده بود، از سوی نیروهای وابسته به ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات سقز بازداشت گردید. بعد از چند روز، شماری از آنان آزاد شدند و چهار نفر همچنان تخت بازجویی بودند که نادر مجیدیان هم یکی از آنان بودند.

نهایتا همگی آنها در روز ۱ اسفند ۱۳۹۴ به بازداشتگاه اطلاعات سنندج منتقل شدند. آنها بعد از دو ماه در فروردین ۱۳۹۵ با قید وثیقه آزاد شدند.

نادر مجیدیان در اردیبهشت‌ ۱۳۹۶ هم در دادگاه حضور یافته و آن زمان، در دادگاه تبرئه شده بود.

برچسب ها:

زندانیان