نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اداره ارشاد گلپایگان: نظر فقهی علمای شهرستان بر حرام بودن موسیقی است

28-جولای-2017

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان در خصوص لغو اجرای موسیقی سنتی در گلپایگان گفت “از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به صورت دستوری به ما اعلام کردند این برنامه فعلا کنسل شود. ما علمای بزرگی متعلق به این شهرستان داریم که برای کل کشور قابل احترام هستند و نظر فقهی علمای شهرستان بر حرام بودن موسیقی است و از آنجایی که احترام ویژه ای برای علمای شهرستان قائل هستیم بنا بر این شد که سیاست ما بر ترویج موسیقی درشهرستان نباشد”.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، عصر روز چهارشنبه انجمن ادبی فانوس برنامه ای را تحت عنوان ردپای قلم در تالار اندیشه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان اجرا کرد، اما بخشی از این برنامه که مربوط به اجرای موسیقی سنتی بود حذف شد و مجری برنامه نیز با اعتراض شدیدی در پشت تریبون از این موضوع انتقاد کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین باره به خبرنگار ایسنا گفت: “قرار بر این بود که در برنامه ردپای قلم موسیقی اصیل سنتی نیز به صورت زنده اجرا شود که بنا به دلایلی و صلاح دید دوستان این اتفاق رخ نداد”.

هادی بیاتی اظهار کرد: “از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به صورت دستوری به ما اعلام کردند این برنامه فعلا کنسل شود. ما علمای بزرگی متعلق به این شهرستان داریم که برای کل کشور قابل احترام هستند و نظر فقهی علمای شهرستان بر حرام بودن موسیقی است و از آنجایی که احترام ویژه ای برای علمای شهرستان قائل هستیم بنا بر این شد که سیاست ما بر ترویج موسیقی درشهرستان نباشد”.

وی ادامه داد: “تاکید مجدد براینکه در گلپایگان ترویج موسیقی صورت نگیرد، می طلبد که تجدید نظری بر سیاست هایمان در ترویج و گسترش موسیقی داشته باشیم همچنین در طی نامه ای از اداره کل ارشاد استان این موضوع نیز به ما ابلاغ شده است”.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان خاطر نشان کرد: “حرف های مجری برنامه را تایید نمی کنم و عواقبش با خود ایشان است ضمن اینکه به ایشان نیز تذکر هم دادم”.

زندانیان