نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ادامه بازداشت فعالان شبکه های اجتماعی در سقز

26-نوامبر-2016

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: در ادامه موج بازداشت و احضار فعالان شبکه های اجتماعی فردی بە اسم هیمن حسینی توسط ادارە اطلاعات شهرستان سقز احضار و بازداشت شدە است.

به گزارش آژانس خبری موکریان، همچنین چهار نفر از فعالان شبکه های اجتماعی در شهرستان سقز کە پیشتر بە اتهام همسویی با احزاب مخالف نظام بازداشت شدە بودند با اخذ وثیقه آزاد شدەاند.

بە گزارش موکریان هیوا دستباز با اخذ وثیقه ۱۶۰ ملیون تومانی، کامل شریف زاده، غریب شریف زادە و ناصر رحیمی با اخذ وثیقه ۱۲۰ ملیون تومانی آزاد شدەاند.

در مدت یک ماه گذشته نهادهای امنیتی شهرستان سقز، حداقل ٣٠ تن از مدیران و اعضای شبکه های اجتماعی تلگرام و فیسبوک را به اتهام تبلیغ و همسویی فعالیت‌هایشان با احزاب مخالف نظام احضار کردەاند.

سال گذشته، مرکز جرایم سازمان یافته سایبری وابسته به سپاه پروژه ای به نام «عنکبوت ١» اجرا کرد که تعدادی از گردانندگان صفحات فیسبوکی بازداشت شدند و در مجموع ١٠ نفر به ۴۵ سال زندان محکوم شدند.

اردیبهشت امسال در پروژه «عنکبوت ٢»، حدود ١٧٠ نفر از گردانندگان صفحه‌های مدلینگ در اینستاگرام احضار و ٨ نفر بازداشت شدند.

گرداب وبسایت مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سپاه، دوم شهریور امسال اعلام کرد تعداد ۴۵٠ نفر که در “حوزه‌های ضد امنیت، چرخه مدلینگ مجرمانه و توهین به عقاید دینی” در تلگرام، واتساپ و اینستاگرام فعالیت داشتند، احضار شده‌اند.

زندانیان