نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

از کنسرت حامد زمانی هم در مشهد جلوگیری شد

4-آگوست-2017

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: حامد زمانی، خواننده موسیقی پاپ، خبر داد که از اجرای کنسرت او در شهر مشهد جلوگیری شده است. آقای زمانی به نام نهادی که از اجرای این کنسرت جلوگیری کرده، اشاره ای نکرده است.

در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایسنا در روز جمعه ۱۳ مرداد، حامد زمانی گفت که «به دلیل محدودیت حضور ساز روی صحنه» قرار بوده کنسرت او با «سه کیبورد و لپ‌تاپ» اجرا شود، اما ساعاتی پیش از اجرا از او خواسته شده، این برنامه تنها با یک کیبورد اجرا شود.

او اضافه کرد: «اجرا برای ما با یک کیبورد غیرممکن بود. حتی اعضای گروه من به احترام نام امام رضا حاضر بودند، در اتاقک‌هایی که کسی دید نداشت، ساز بزنند تا اجرا برگزار شود، ولی متأسفانه موافقت نشد».

آقای زمانی به نام نهادی که این کنسرت را لغو کرده، اشاره‌ای نکرده است.

حامد زمانی از جمله خواننده‌هایی است که رسانه‌های اصولگرا از او به عنوان «خواننده انقلابی» نام می‌برند و برای نهادهایی چون سپاه پاسداران نیز برنامه اجرا کرده است.

پیش از لغو این کنسرت نیز روز ششم مرداد کنسرت شهرام و حافظ ناظری در قوچان به دستور دادستان این شهر لغو شده بود.

احمد علم‌الهدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در استان خراسان رضوی، با برگزاری کنسرت در شهرهای این استان مخالفت کرده و روز ۳۰ فروردین نیز گفته بود که با برگزاری کنسرت «در سراسر کشور» مخالف است.

پس از لغو کنسرت‌های مختلف در استان خراسان رضوی، تعدادی از امامان جمعه دیگر شهرهای ایران نیز با برگزاری کنسرت دراین شهر‌ها مخالفت کرده‌اند.

زندانیان