نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت بیش از ۳۰ تن در مشهد؛ بازهم به جرم آب بازی

2-سپتامبر-2011

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: منابع خبری مستقل گزارش داده اند که امروز بیش از ۳۰ تن شهروندانی که برای تفریح و «آب بازی» در پارک ملت مشهد جمع شده بودند، با یورش نیروهای امنیتی و لباس شخصی مواجه شده و بلافاصله دستگیر شده اند.

 

به گزارش دانشجونیوز به نقل از رسانه های داخلی، بیش از ۲۰۰ نفر از جوانان در پارک ملت مشهد در کنار حوضچۀ چشم جمع شده بودند و خود را برای آب بازی آماده می کردند که مورد یورش نیروهای امنیتی قرار گرفته و تا این لحظه بیش از ۳۰ نفر از آنها دستگیر شده اند.

 

گفته می شود جوانانی که با یورش نیروهای لباس شخصی مواجه شده بودند شروع به هو کردن ،دست زدن ،سوت زدن و شعار دادن پرداختند.

 

نیروهای سرکوبگر لباس شخصی که لباس ورزش به تن داشت و به شکل فریبکارانه ای در پارک پیش از حضور جوانان وانمود می کردند که در حال ورزش کردن هستند به محض تجمع جوانان با وان های که از پیش آماده کرده بودند به سوی جوانان یورش بردند. آنها جوانان را مورد ضرب وشتم و توهین قرار می دادند. گفتنی است یورش و دستگیری جوانان در پارک ملت مشهد همچنان ادامه دارد.

 

در چند هفته گذشته صدها تن از شهروندان ایرانی به جرم تفریح ساده « آب بازی» که چندی است در میان جوانان رایج شده، بازداشت شده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

 

جمهوری اسلامی این نوع تفریح ها را به «غرب و رسانه های بیگانه» نسبت داده و به شرکت کنندگان در این مراسم اتهام امنیتی وارد می کند.

زندانیان