نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت ده‌ها نفر از فعالان حوزه مدلینگ

21-ژانویه-2017

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: دادستان عمومی و انقلاب قزوین در جریان بازدید از پلیس فتا بر بازداشت دهها فعال مدلینگ طی اقدامات گذشته تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، صادقی نیارکی در جریان بازدید از  پلیس فتا  گفت: “تمامی دستگاه‌ها باید نسبت به فضای مجازی احساس مسئولیت کنند و کوتاهی دستگاه‌ها در عرصه فضای مجازی و آلوده شدن این فضا به انواع جرائم پذیرفتنی نیست”.

وی درباره استفاده از فیلترشکن‌ها گفت: “وزارت ارتباطات اقدامات مفید و خوبی را انجام داده؛ هر چند تا رسیدن به هدف و مقصود فاصله زیادی داریم”.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین مدعی شد: “نظام سلطه و دشمنان جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین راه‌های ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی را هجمه به فرهنگ اسلامی مردم بالاخص جوانان کشور از طریق فضای مجازی هدف‌گذاری نموده و در این راه ترویج فساد و فحشاء در بین جوانان ایران اسلامی که پدران و مادران آینده جامعه هستند، یکی از اصلی‌ترین روش‌های مورد نظر جهت به انحراف کشاندن این قشر به حساب می‌آید”.

این مقام قضایی ادعادکرد: “دادستانی قزوین براساس وظایف ذاتی خود با رصد تحرکات و فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف با هدف شناسایی افراد فعال در زمینه ترویج ابتذال و عادی‌سازی بی بندوباری، در تلاش است با ایجاد فضایی سالم و امن برای جوانان و خانواده‌ها، زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و دفاع از هویت ملی و مذهبی را فراهم کند”.

عضو شورای مسئولان قضایی استان، با ادعای اینکه ترویج و اشاعه فحشاء از طریق شبکه‌های اجتماعی، موجب تغییر در فرهنگ ایرانی اسلامی و هنجارشکنی می شود، گفت: “پیرو اقدامات گذشته این دادستانی و با دستور مستقیم اینجانب با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی و رصد فضای مجازی موفق شدیم ده‌ها تن از افرادی را که مبادرت به انتشار محتویات مبتذل (مدلینگ در فضای مجازی) کرده بودند، دستگیر کنیم.”

زندانیان