نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت های گسترده در۲۲ خرداد

13-ژوئن-2011

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس : در پی تجمع مخالفان دولت در دومین سالگرد انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران افراد زیادی بازداشت شدند.

 

خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، در خبری کوتاه بدون اشاره به تعداد بازداشت شدگان و مخالفانی که در راهپیمایی اعتراضی روز گذشته حضور داشتند در خبری اعلام کرد:” نیروی انتظامی برخی از افرادی را که سعی در برهم زدن نظم عمومی و تحریک عابرین و رهگذران را داشتند، بازداشت کرد.”

 

اما به گزارش سایت کلمه پیاده روی اعتراضی دیروز از همان ابتدا منجر به بازداشت معترضان شد. بر اساس همین گزارش “درگیریهایی در حد فاصل خیابان ولی عصر روی داد و ماموران نیروی انتظامی و لباس شخصی ها هر جا که جمعیت کمی متمرکز بود با شوکر و باتوم به مردم حمله می کردند و سپس جمع زیادی بازداشت می شدند.”

 

براساس گزارش کلمه بعد از بیمارستان دی در خیابان ولی عصر دو مینی بوس که روی آن نوشته بود شهرداری تهران و نیروهای لباس شخصی سوار آن بودند، به چشم می خورد. این مینی بوس ها پر از زنان و مردانی بود که در خیابان ها دستگیر شده بودند. بر اساس همین گزارش تلاش می شد افراد بیشتری در این مینی بوس ها که ظرفیتشان هم پر شده جای داده شود.

 

یک شاهد عینی نیز چنین گفت:” نیروی های لباس شخصی و انتظامی هر کسی را که لباس سبز به تن داشت بدون توضیحی بازداشت می کردند. بازداشت های فله ای هم در میدان ونک رخ داد، برخی از بازداشت شدگان را به اداره اماکن نیروی انتظامی در خیابان ورزا -خالد اسلامبولی- منتقل می کردند و پس از استعلام، افرادی را که برای اولین بار بازداشت شده بودند با گرفتن تعهد آزاد می کردند. اما افرادی که اسم آنها در لیست درج شده بود، شب را مهمان بودند.”

زندانیان