نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت ٢ مدیر کانال‌های تلگرامی در اردبیل

16-ژوئن-2017

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: ناصر عتباتی دادستان اردبیل، از بازداشت دو مدیر کانال تلگرامی خبر داد و گفت که اتهام این افراد “تخریب و سیاه نمایی علیه شورای نگهبان، قوه قضائیه و سپاه” است.

به گزارش میزان، دادستان اردبیل گفت: “این افراد به لحاظ فعالیت های مجرمانه دستگیر و بازداشت شدند”.

وی افزود: “داده کاوی انجام شده بر روی ابزارها و تجهیزات سایبری دو متهم دستگیر شده توسط سازمان اطلاعات سپاه که با دستور قاطع دادستانی انجام شد، حکایت از اقدامات هدفمند مشارالیهم در راستای تخریب و سیاه نمایی علیه شورای نگهبان، قوه قضائیه و سپاه دارد”.

عتباتی خاطرنشان کرد: “پرونده در مرحله تکمیل تحقیقات قرار دارد”.

گفتنی است که پیشتر مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان نیز از دستگیری دو تن از مدیران یک کانال تلگرامی که به برگزاری چالش و سرگرمی در این استان مبادرت می کردند خبر داد.

همچنین محمد مهاجر، علیرضا توکلی و محمدمهدی زمان زاده، که مدیریت کانال هایی تلگرامی را به عهده داشتند، اواخر شهریور ماه سال گذشته بازداشت و هر کدام به ۱۲۲ سال حبس تعزیری محکوم شدند. دادگاه تجدیدنظر این سه فعال تلگرامی، در شعبه ۳۶۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار خواهد شد.

محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی مجلس نیز پیشتر اعلام داشت که “بازداشت‌ مدیران کانال‌‌ تلگرامی به علت انتشار اخبار کذب خسارت‌بار بوده به علاوه اینکه برخی از آنان مصداق جاسوسی نیز محسوب می‌‌شده است، و اقدام قوه قضاییه نیز در همین راستا بوده است”.

زندانیان