نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت چند فعال سیاسی اصلاح طلب در کهگیلویه و بویراحمد

3-ژوئن-2013

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: سید ضیاءالدین رضا توفیقی، رئیس ستاد هاشمی رفسنجانی و رئیس سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد و سه نفر از اعضای شورای مرکزی این ستاد صبح امروز یکشنبه ۱۲ خردادماه دستگیر شدند.

 

به گزارش جرس، ماموران وزارت اطلاعات به خانه این افراد مراجعه کرده و پس از تفتیش خانه و ضبط وسایلی مانند کامپیوتر و دست نوشته‌های این افراد، آنها را با خود برده اند.

 

سید رضا عسکری رئیس جبهه مشارکت استان کهگیلویه و بویراحمد، قاسم یزدانی عضو جبهه مشارک استان و سید عسکر عرفانی زاده عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در استان از دیگر بازداشت شدگان هستند.

 

در پی نزدیک شدن به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بازداشت فعالان سیاسی و فرهنگی شدت گرفته و برخی از زندانیان که در مرخصی بودند نیز به زندان فراخوانده شدند.

 

از جمله بازداشت شدگان اخیر اشکان ذهابیان، فعال سابق دانشجویی است که هفتم خردادماه در منزلش در بابل بازداشت شد.

 

محمود بهشتی‌ لنگرودی، سخنگوی پیشین کانون صنفی معلمان ایران هم توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۵ سال زندان محکوم شد. وی به قید وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی آزاد بود.

 

پیش از این نیز بهمن احمدی امویی، مسعود باستانی، شیوا نظر آهاری، احمد زیدآبادی و بهاره هدایت که در مرخصی بودند به زندان فراخوانده شدند.

زندانیان