نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت یک شهروند گیلانی به اتهام توهین به “مقدسات” اسلامی در فضای مجازی

9-ژوئن-2013

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: رئیس پلیس فتای گیلان با بیان اینکه انتشار مطالب موهن علیه مقدسات اسلامی و ائمه معصومین در فضای مجازی جرم تلقی می‌شود، عنوان کرد: قانونگذار برای مرتکبان اینگونه جرایم مجازات سنگینی در نظر گرفته است.

 

رئیس پلیس فتای گیلان گفت: عامل توهین به مقدسات اسلامی و ائمه اطهار در فیس‌بوک، در شهر رشت شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش تارنمای محبت نیوز، به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، ایرج محمدخانی در نشست انتظامی استان گیلان با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا در رصد فضای مجازی صفحاتی را در فیس بوک شناسایی کردند.

 

مدعی شد: “گرداننده این صفحه اقدام به انتشار مطالب موهن علیه مقدسات اسلامی و ائمه اطهار در فضای مجازی می‌کرد.”

 

وی افزود: با شناسایی این صفحات، تلاش برای احراز هویت واقعی عامل اصلی صفحات موهن ایجاد شده فیس‌بوکی به صورت ویژه در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

 

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی گیلان اذعان داشت: “کارشناسان پلیس فتا با بهره گرفتن از توان فنی و مهندسی، عامل اصلی چندین صفحه انتشار مطالب موهن علیه مقدسات اسلامی و ائمه اطهار را در فیس‌بوک شناسایی کرده و این متهم را با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه در شهرستان رشت دستگیر کردند.”

 

به گفته وی، متهم با مشاهده قرائن و شواهد موجود و همچنین اموال کشف شده در بازرسی از منزل وی، به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

 

محمدخانی با بیان اینکه انتشار مطالب موهن علیه مقدسات اسلامی و ائمه معصومین در فضای مجازی جرم تلقی می‌شود، عنوان کرد: “قانونگذار برای مرتکبان اینگونه جرایم مجازات سنگینی در نظر گرفته است.”

 

وی در پایان یادآور شد: “متهم مذکور با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی و با صدور قرار وثیقه ۷۰۰ میلیون ریالی روانه زندان شد.”

برچسب ها:

زندانیان