نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت ۵ نفر از شاگردان آیت الله نکونام در قم

24-فوریه-2015

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: تجمع چند صد نفره طلاب حوزه علمیه قم در اعتراض به ادامه بازداشت آیت الله نکونام صبح امروز به  دستگیری ۵ نفر از شاگردان این مرجع تقلید انجامید.

به گزارش روزآنلاین مامورین امنیتی با حضور در منازل ایرج علی محمدی، جلیل عباسی، یوسفعلی رضایی، موسی علیزاده و علیرضا جهانشاهی از روحانیون شرکت کننده در تجمعات اعتراضی، ضمن بازداشت  آنها را به مکان نامعلومی منتقل کرده اند.

یکی  از شاگردان آیت الله نکونام می گوید: در روزهای گذشته بالغ بر سیصد نفر از شاگردان آقای نکونام در مدرسه فیضیه گرد هم آمده بودند و در تجمعاتی آرام خواستار مشخص شدن وضعیت این مرجع تقلید شدند. وی با بیان اینکه امروز دوشنبه تجمعی برگزار نشد افزود: با وجود وعده مسئولین حوزوی و دادگاه ویژه روحانیت مبنی بر اطلاع رسانی درباره شرایط نگهداری آیت الله نکونام، نه تنها این امر محقق نشد بلکه ۵نفر از شرکت کنندگان در تجمعات ، صبح امروز در منازل خود دستگیر شدند.

آیت الله محمد رضا نکونام که از جمله علمای نواندیش حوزوی محسوب می شود و از منتقدان جریان تحجر در حوزه به شمار می رود، بیش از ۵۰ روز است که  به دلایلی نامعلوم در بازداشت دادگاه ویژه روحانیت است و در سلول انفرادی به سر می برد.

این استاد حوزه مدتی قبل از بازداشتش، به شدت از کسانی که به خاطر آشنا نبودن با ابرازهای جدید می گویند اینترنت و فیس بوک حرام است، انتقاد کرده بود و گفته می شود اختلاف نظر جدی وی با مکارم شیرازی و مصباح یزدی در بازداشت او نقش عمده ای داشته است.

همچنین تلاش های ناکامی از سوی بازجویان برای پرونده سازی اخلاقی علیه این استاد حوزه صورت گرفته است.

زندانیان