نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ترویج اندیشه های لائیک عامل بازداشت جوان خراسانی

16-آوریل-2016

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: پلیس خراسان مدعی شد فردی که در شبکه‌های اجتماعی گروهی برای ترویج اندیشه های لائیک تحت عنوان «من زئوس هستم» راه اندازی کرده بود و در این فعالیت ها به اسلام و مقدسات اسلامی نیز توهین می کرد دستگیر شد. متهم ۶ هزار و ۹۰۵ نفر دنبال کننده در گروههای خود داشت.

به گزارش آنا، کارشناسان پلیس امنیت استان خراسان جنوبی هنگام پایش و رصد فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی با اکانتی با عنوان “من زئوس هستم”برخورد کردند که بررسی موضوع آغاز شد.

پلیس خراسان مدعی شد: “بررسی‌های اطلاعاتی آنان حاکی از این بود که یکی از کاربران شبکه اجتماعی لاین و تلگرام صفحه‌ای در این فضا ایجاد کرده و اقدام به درج محتواهای ضد دینی می کند. این متهم سایبری با درج محتواهای مرتبط با افکار لائیک و توهین به مقامات عالی کشور شبکه‌ای راه اندازی کرده بود که افکار عمومی را منحرف و بر ضد دین تبلیغ می‌کرد که شناسایی وی در دستور کار مأموران قرار گرفت‌”، با هماهنگی مقام قضایی و شناسایی نقاط تردد متهم، وی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ مجید شجاع، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: “متهم جوان در تحقیقات،‌ به خارج شدن از دین، تشکیل گروه هتاک به اسلام در فضای مجازی، جذب ۶ هزار و ۹۰۵ نفر از جوانان در گروه مذکور و سایر اعمال مجرمانه به هدف گسترش افکار لائیکی اعتراف کرد”.

متهم دستگیر شده با دستور قاضی پرونده روانه زندان شد و گروه‌های ایجاد شده توسط وی در شبکه‌های اجتماعی از فضای سایبری حذف شد.

زندانیان