نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تعدادی از خبرنگاران کماکان از ورود به مجلس محروم هستند

18-ژوئن-2017

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: به دنبال تهیه گزارش حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر از خبرنگاران پارلمانی از محل وقوع حادثه تروریستی در مجلس که به درخواست یکی از نمایندگان انجام شد، ۷ نفر از این خبرنگاران به دلایل نامعلومی از حضور در صحن مجلس برای تهیه خبر منع شدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمدرضا عارف، رئیس یکی از فراکسیون های مجلس پس از مطلع شدن از ممانعت از ورود تعدادی از خبرنگاران پارلمانی به مجلس در پی تهیه گزارش از محل وقوع حادثه تروریستی ساختمان مراجعان مردمی، با ابراز ناخشنودی از مشکل پیش آمده نامه‌نگاری‌هایی از طریق هیات رییسه مجلس برای حل مشکل پیش آمده و حفظ حرمت خبرنگاران انجام داده است.

به دنبال تهیه گزارش حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر از خبرنگاران پارلمانی از محل وقوع حادثه تروریستی در مجلس که به درخواست یکی از نمایندگان انجام شد، ۷ نفر از این خبرنگاران فعلاً از حضور در صحن مجلس برای تهیه خبر منع شدند.

از دلایلی که منجر به محروم شدن این خبرنگاران از حضور در صحن مجلس و تهیه گزارش شده است اطلاعی در دست نیست. همچنین در مورد نحوه محروم شدن آنان و تصمیم گیری در این مورد نیز جزییاتی منتشر نشده است.

لازم به یادآوری است، روز چهارشنبه، ۱۷ خردادماه ۱۳۹۶، دو حادثه تروریستی در آرامگاه خمینی و مجلس شورای اسلامی در تهران رخ داد که آمار تلفات آن به ۱۷ نفر رسیده است و تعداد زخمی‌های این حمله ۵۲ نفر نفر اعلام شده است. در میان جان باختگان دو فعال صنفی و یک کارگر نیز به چشم میخورد.

زندانیان