نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تورج اصلانی، مدیر فیلم برداری ممنوع الخروج شد

24-سپتامبر-2011

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: “تورج اصلانی” مدیر فیلم برداری جوان سینمای ایران به دلیل همکاری غیرقانونی با فیلم‌های خارجی ممنوع الخروج شد.

 

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، وی که برای فیلم برداری چند پلان باقی مانده از فیلم سینمایی «بغض» به کارگردانی رضادرمیشیان و مذاکره با یک تهیه کننده بین المللی عازم ترکیه بود، پس از سوار شدن بر هواپیما و پیش از پرواز هواپیما، توسط ماموران به بیرون از هواپیما انتقال داده و از خروج وی از کشور جلوگیری شد.

 

اصلانی مدیر فیلم برداری فیلم‌هایی همچون: «بدرود بغداد»، «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین»، «سن پترزبورگ»، «سوت پایان»، «خواب سفید» و… بوده است. با وجود ممنوعیت تلویحی همکاری با پروژه‌های خارجی، وی اخیرا در کشور ترکیه فیلم برداری فیلمی را به کارگردانی «بهمن قبادی به عهده داشت که در آن بازیگرانی همچون: بهروز وثوقی ایفای نقش می‌کردند.

 

اصلانی قرار بو در سفر به ترکیه، ضمن فیلم برداری پلان‌های باقیمانده فیلم «بغض»، مذاکراتی با کمپانی نیویورکی سوردریم که تهیه کنندگی چند فیلم از سینماگران دیگر ایرانی را هم به عهده داشته انجام دهد.

 

این کمپانی قرار بود از اصلانی به عنوان فیلم برداری یک فیلم اپیزودیک که قرار است به کارگردانی چهار کارگردان بین المللی یعنی «امیرکاستاریکا»، «می‌را نایر» فیلمساز هندی برنده نخل طلا، «پائولوسورنتینو» کارگردان سر‌شناس ایتالیایی و «گیلرمو آریه گا» نویسنده فیلم‌های بابل و ۲۱ گرم ساخته الخاندرو گنزالس ایرانیتو ساخته شود، مذاکراتی را انجام دهد که از این همکاری بازماند.

 

معاونت سینمایی بار‌ها نسبت به رفتارهای خارج از عرف سینمایی سینماگران ایرانی هشدار داده و از آن‌ها درخواست کرده تا برای جلوگیری از بروز مشکلات «غیر سینمایی»، پیش از چنین فعالیت‌هایی استعلام‌های لازم را از معاونت سینمایی انجام دهند تا گرفتار چنین مشکلاتی نشوند.

برچسب ها:

زندانیان