نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دادستان کل کشور از فیلتر هفتگی حدود ۲۰ هزار سایت خبر داد

2-جولای-2017

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: دادستان کل کشور در نشست خبری عصر روز گذشته خود مدعی شد هر هفته بین ۱۶ تا ۱۹ هزار از سایت‌هایی که وی خلاف دین و مستهجن خواند فیلتر می شوند. آقای منتظری از تلاش برای ارتباط با شرکت هایی که سرورهای خارج از ایران دارند و مطالبه همکاری آنان برای فیلترینگ این قبیل سایتها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حجت‌الاسلام منتظری در نشست خبری عصر روز گذشته خود گفت: “هر هفته بین ۱۶ تا ۱۹ هزار مورد سایت مستهجن و خلاف دین فیلتر می‌شوند”.

او در پاسخ به این پرسش که کمیته فیلترینگ زیر نظر دادستانی اما چرا برخی کانال‌های تلگرامی هنوز فیل‌تر نشده‌اند، گفت: “کمیته مصادیق مجرمانه هر از گاهی تشکیل جلسه می‌دهد و گاهی جلسات بنا به اهمیت آنلاین و تلفنی هم دارد.

هر هفته بین ۱۶ تا ۱۹ هزار مورد سایت مستهجن و خلاف دین فیلتر می‌شوند ولی بخشی از آن‌ها از شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند و سرورشان در ایران نیست. مواردی را به وزارت ارتباطات داده‌ایم تا از آن شبکه بخواهد آن کانال‌ها و سایت‌ها را فیل‌تر کند ولی مشکلات و کوتاهی‌هایی در داخل وجود دارد”.

دادستان کل کشور ادامه داد: “نمی‌خواهیم کسی را متهم کنیم ولی نیاز به هم افزایی است. همچنین در شورای عالی فضای مجازی اخیرا آیین نامه‌ای تصویب شده که شبکه‌هایی که می‌خواهند در ایران فعال باشند باید سرورشان در ایران موجود باشد و در چارچوب مقررات ما فعالیت کنند یا آنکه آن‌ها را خواهیم بست”.

برچسب ها:

زندانیان