نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دستگیری نوجوان ۱۶ ساله یزدی به علت راه اندازی کمپین اخراج اتباع بیگانه در تلگرام

11-جولای-2017

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: نوجوان ۱۶ ساله یزدی به علت راه اندازی کمپین اخراج اتباع بیگانه در تلگرام دستگیر شد. کانال تلگرامی که این نوجوان از طریق آن اقدام به نفرت پراکنی می کرد بیش از ۱۰ هزار عضو داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرگرد مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا انتظامی یزد از شناسایی و دستگیری عامل راه اندازی پویش اخراج افغانی ها در این استان خبر داد.

سرگرد ابوطالبی افزود: “این فرد ۱۶ ساله به تازگی در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به راه اندازی این پویش و ایجاد گروهی با عضویت ۱۰ هزار نفر نموده بود”.

وی با بیان اینکه این فرد سعی در تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب داشته اظهار داشت: “با همکاری مردم و هوشیاری و پیگیری جدی ماموران پلیس فتا استان، نامبرده شناسایی و دستگیر شد”.

این مسئول خاطر نشان کرد: “این متهم در کوتاهترین زمان ممکن بعد از شناسایی با دستور مقام قضایی یزد دستگیر و به همراه مستندات مربوطه به این پلیس دلالت داده شد”.

ابوطالبی گفت: “متهم در روند بازجویی های خود علت این اقدام خود را تحت تاثیر قرار گرفتن اخبار کذب و نشر شده در شبکه های اجتماعی و جذب عضو در گروه به منظور کسب درآمد بیان نمود”.

حدود ۱۰۰ هزار اتباع افعانستانی در استان یزد ساکن هستند.

زندانیان