نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دستگیری ۳۷ نفر با اتهام “روزه خواری” در همدان در ۴۸ ساعت

20-ژوئن-2016

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: فرمانده انتظامی شهرستان همدان با تأکید بر تشدید برخورد با «حرمت‌ شکنان ماه رمضان» گفت که ظرف ۴۸ ساعت گذشته ۳۷ نفر «روزه‌خوار» در این شهرستان دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا، پژمان قویمی فرمانده انتظامی شهرستان همدان با تأکید بر تشدید برخورد با روزه‌خواران در ملأعام و اماکن عمومی اظهار داشت: “افراد مجاز به روزه‌خواری در ملأعام نیستند و افراد حرمت‌شکن در ایام ماه مبارک رمضان که تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند”.

وی افزود: “متخلفان براساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات عمومی در این زمینه بنا بر تشخیص قاضی به ۱۰ روز تا ۲ ماه حبس و در برخی موارد ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شوند”.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی دارای تخلف روزه‌خواری پلمب می‌شوند تأکید کرد: “مراکزی که مجاز به عرضه مواد غذایی به مسافران هستند باید تمام ضوابط و مقررات ابلاغی اداره نظارت بر اماکن عمومی را رعایت کنند”.

قویمی افزود: “مأموران نیروی انتظامی در راستای مبارزه با روزه‌خواری در انظار عمومی و توجه به امر به معروف و نهی از منکر در نقاط مختلف مستقر شدند و تیم‌هایی به صورت گشت سیار و ثابت نیز در این زمینه فعالیت دارند”.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: “در ظرف ۴۸ ساعت گذشته ۳۷ نفر روزه‌خوار در این شهرستان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند”.

وی بیان کرد: “همچنین در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف ناامن کردن اماکن تفریحی برای موتورسوارن متخلف و مزاحم، مأموران یگان امداد همدان در ظرف ۴۸ ساعت گذشته تعداد ۲۵ دستگاه موتورسیکلت و ۵ دستگاه خودرو مزاحم و متخلف را متوقف و به پارکینگ منتقل کردند”.

 

زندانیان