نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دو تن از هواداران «عرفان حلقه» بازداشت شدند

20-آگوست-2016

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: پیمان میرزایی و یوسف عیوض‌زاده، دو تن از هواداران عرفان حلقه، پس از حضور در دادسرا و دادگاه بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

به گزارش رادیو زمانه، روز شنبه ٣٠ مرداد پیمان میرزایی از پیروان عرفان حلقه در پی احضار به دادسرا جهت اجرای حکم حبس خود بازداشت و به قرنطینه زندان اوین منتقل شد.

پیمان میرزایی پیش‌تر به اتهام اخلال در نظم عمومی به تحمل شش‌ماه حبس تعلیقی، شش‌ماه حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و جریمه نقدی محکوم شده بود. حکم شلاق و جریمه نقدی او بعد از ارجاع محکومیت به دایره اجرای احکام در مورخ ۱۷ مردادماه سال جاری در محل دادسرای اوین مورد اجرا قرار گرفت.

همچنین یوسف عیوض‌زاده نیز در همین روز، پس از حضور در دادگاه رسیدگی به پرونده، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

عرفان حلقه، انواعی از رفتار‌های آیینی فردی و جمعی بر اساس آموزه‌های عرفانی عصر جدید و شبه علمی است که پیروان آن معتقدند فرد بر اساس آن‌ها به آرامش دست پیدا می‌کند.

محمدعلی طاهری، رهبر معنوی «عرفان حلقه»، به دلیل «توهین به مقدسات»، در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان اوین است. او سال ۱۳۸۹ به اتهام اقدام علیه امنیت کشور، توسط مأموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شد.

در طی چند سال اخیر طرفداران محمدعلی طاهری  بارها مقابل زندان اوین و مراجع قضایی دست به تحصن و تجمعات اعتراضی زدند، که به خاطر این اعتراض‌ها مورد پیگرد قضایی قرار گرفتند.

زندانیان