نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دکتر حسام فیروزی برای گذراندن ۱۸ ماه حبس راهی زندان اوین شد

22-جولای-2012

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: دکتر حسام فیروزی فعال حقوق بشر ظهر امروز (شنبه ۳۱ تیر) برای اجرای حکم یک سال و نیم حبس به زندان اوین رفت.
به گزارش بامدادخبر، حسام فیروزی که طی هفته‌های گذشته برای این منظور از سوی اجرای احکام احضار شده بود، تا پیش از ظهر امروز از حکم دادگاه تجدیدنظر خود بی‌اطلاع بود و این حکم به وی ابلاغ نشده بود. 

این درحالی بود که فیروزی طبق حکم دادگاه بدوی که از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس صادر شده بود به مجموعه اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی، تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه نظام» به هشت سال زندان محکوم شده بود.

از مصادیقی که در دادگاه برای این اتهامات در نظر گرفته شده بود، کمک این پزشک به آسیب دیده‌گان حوادث بعد از انتخابات عنوان شده بود.

این فعال مستقل حقوق بشر و وبلاگ‌نویس، در تاریخ ۱۲ اسفند ماه، هم‌زمان با بازداشت گستردهٔ فعالان حقوق بشر در ایران بازداشت و به بند ۲-الف زندان اوین منتقل شد.

وی در طول مدت بازجویی‌اش به شدت تحت شکنجه قرار گرفته بود تا در برابر دوربین‌های صدا و سیما علیه خود اعتراف کند. فیروزی در تاریخ ۲۷ خرداد ماه ۱۳۸۹ بعد از تحمل ۱۰۷ روز بازداشت با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

دکتر فیروزی پیش از این نیز در سال ۸۷ به خاطر فعالیت‌های «انسان‌دوستانهٔ» خود به عنوان یک پزشک بازداشت و به ۱۵ ماه زندان محکوم شده بود. او این دورهٔ محکومیت را در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸ به پایان رساند.

برچسب ها:

زندانیان