نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

رئیس پلیس فتا: توییتر رفع فیلتر نخواهد شد

29-جولای-2017

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: رئیس پلیس فتای ایران، رسانه‌های اجتماعی توییتر و تلگرام را بزرگ‌ترین ابزار ارتباطاتی گروه‌های تروریستی در سراسر دنیا نامید و تاکید کرد که توییتر در کشور همچنان فیلتر خواهد ماند.

کمال هادیانفر روز جمعه ششم مرداد در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایسنا، اظهار داشت: «توییتر‌ عامل فعالیت تروریست‌هاست و من در نشست اسپانیا به مدیر آن گفتم که در حال حاضر بیش از ۷۵۰ هزار نفر در دنیا از داعش طرفداری می‌کنند و عامل تررویستی داعش هستند و تمام فعالیت آنها در توییتر رخ می‌دهد.»

اشاره آقای هادیانفر می‌تواند به اجلاس گروه ویژه اقدام مالی (FATF) باشد که اواخر خرداد ماه در اسپانیا برگزار شد که ایران نیز اعلام کرده بود در این اجلاس اقدامات خود در زمینه‌های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در دو حوزه سخت افزاری و نرم افزاری را شرح داده است.

رئیس پلیس فتای ناجا در ادامه سخنان خود گفت: «بستر عملیات‌های تروریستی و ارتباطی تروریست‌ها در دنیا در درجه اول توییتر و در درجه دوم تلگرام است. بنابراین با توجه به وضعیت موجود توییتر رفع فیلتر نخواهد شد.»

به تازگی وزیر ارتباطات ایران از کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ خواسته بود که در فیلترینگ توییتر تجدید نظر کند.

توییتر در کنار فیسبوک از مهم‌ترین رسانه‌های اجتماعی هستند که حکومت ایران با اعمال فیلترینگ مانع دسترسی آزادانه شهروندان خود به آنها شده است. این در حالی است که شماری از مقامات عالی ایران از توییتر به عنوان ابزاری برای انتقال دیدگاه‌های خود و سیاست‌های جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند از جمله محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران.

رسانه تلگرام نیز همواره محل اختلاف میان مقامات ایران بوده است تا جایی که دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اینترنتی تهدید کرده که اگر شماری از کانال‌های تلگرامی فیلتر نشوند، علیه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات «اعلام جرم» خواهد کرد.

زندانیان