نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

رئیس کل دادگستری استان بوشهر: انهدام یک شبکه ۱۱۰ نفره مدلینگ در بوشهر

20-مارس-2015

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: رییس کل دادگستری استان بوشهر از کشف، شناسایی و جمع آوری یک شبکه فیس بوکی فعال در حوزه مدلینگ خبر داد.

حیدر بحرانی در گفت‌و‌گو با فراسخن گفت: این شبکه در زمینه ترویج فساد و استحاله سبک زندگی ایرانی اسلامی با هدف قرار دادن نهاد خانواده به طور گسترده فعالیت می‌کرد.

وی افزود: درنیمه دوم امسال عملیات انهدام شبکه تولید کنندگان محتوای غیراخلاقی درشبکه‌های اجتماعی که به عملیات عنکبوت معروف است در حوزه‌های مستهجن و غیر اخلاقی، شکل دهی به مسایل ترویج ابتذال به وسیله مدلینگ و در ‌‌نهایت قبح شکنی از مقدسات دین در دستور کار پاسداران حریم امنیت سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر قرار گرفته بود.

بحرانی گفت: بیشترین متهمانی که در این فضا فعالیت داشتند در مرکز این استان بوده طوریکه تاکنون در مجموع سه فاز ۱۷۰ سوژه شناسایی شده است که ۱۱۰ مورد آن مربوط به فاز نخست مدلینگ است.

وی با بیان اینکه تاکنون براساس اولویت بندی ۳۴ کیس عملیاتی شده است یادآورشد: در همین راستا تاکنون ۱۷ مورد بازرسی از محل کار و منزل، ۱۶ استودیو تعطیل، ۹ متهم بازداشت، ۳۴ نفر به دادگاه احضای و بازجویی، ۱۰ نفر در نوبت احضار و به بیش از ۴۰ نفر نیز تذکر داده شده است.

بحرانی افزود: تلاش برای ترویج فرهنگ اباحه‌گری، سست کردن و نفی نهاد خانواده، تمسخر اعتقادات و ارزش‌های دینی، ترویج روابط خارج از قواعد اخلاقی، انتشار تصاویر خصوصی، سو استفاده از دختران و پسران برای مطالب غیراخلاقی و ضد دینی در قالب مطالب زرد و عامه پسند در شبکه فیس بوک برخی از عناوین فعالیت‌های مجرمانه این شبکه بوده است.

رییس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اینکه میانگین سنی دستگیر شدگان بین ۱۸ تا ۲۸ سال است افزود: بیش از ۱۱۰ صفحه و پروفایل در حوزه‌های یادشده در فضای مجازی استان بوشهر در حال فعالیت بودند که گرانندگان اصلی آن‌ها شناسایی و ۴۴ نفر برای پاسخگویی به مراجع قضایی احضار شده و بخشی از صفحات مد نظر با دستور فضایی مسدود شد و بخش دیگری نیز در حال حذف هستند.

زندانیان