نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

رضا اکوانیان به دادگاه انقلاب احضار شد

28-می-2013

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس:‌ رضا اکوانیان، وبلاگ نویس، شاعر و فعال حقوق بشر، دیروز دوشنبه ۶ خرداد بوسیله احضاریه مکتوبی که برای وی ارسال شد، به دادگاه انقلاب شهرستان یاسوج احضار شده است.

 

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، بر اساس سند احضاری که در اختیار کمیته قرار گرفته است، بدون اشاره به اتهام وارده از وی درخواست شده که در ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۲۷ خرداد جهت دفاع از اتهامات وارده به دادگاه انقلاب شهرستان یاسوج مراجعه کند.

 

رضا اکوانیان، فعال حقوق بشر حدود ساعت ۳ نیمه شب و در روز یکشنبه چهارم فروردیم ماه ۱۳۹۲ در پی‌ مراجعه ماموران امنیتی به محل سکونتش بازداشت و پس از تفتیش منزل، وسایل شخصی‌اش از جمله لپ‌تاپ، هارد اکسترنال، اسکنر، پرینتر، موبایل و دست نوشته‌هایش ضبط شده بودند. وی سرانجام پس از گذشت ۱۷ روز در تاریخ ۲۱ فروردین ماه به قید وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد و گفتنی است که در دو هفته ابتدای بازداشت خانواده ایشان در بی‌ خبری مطلق از سلامتی‌ و محل نگهداری ایشان به سر می‌‌بردند.

 

اکوانیان، نویسنده وبلاگ «سالهای خوب سگی‌»، پیشتر در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ نیز توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و به اتهام «توهین به رییس جمهوری و رهبر در وبلاگ»، «شرکت در تجمعات اعتراضی تهران» ‌ و «ارتباط با بیگانگان از طریق ارسال اخبار و گزارشات» از طرف قاضی طهماسبی رئیس شعبه یکم دادگاه انقلاب یاسوج به یک سال حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

برچسب ها:

زندانیان