نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سخنگوی وزارت ارشاد: برخی نهادها بدون اجازه کتابها را در نمایشگاه جمع آوری میکنند

12-می-2015

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: سخنگوی وزارت ارشاد، مداخله مستقیم نهادهایی غیر از وزارت ارشاد در نمایشگاه کتاب را نامناسب خواند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سخن‌گوی وزارت ارشاد افزود: در این چند روز هم مشاهده شده برخی از کتاب‌ها که مجوز داشته‌اند به خاطر این‌که بخشی از بخش‌ها و فصل‌های آن‌ها قابل دفاع نبوده‌، جمع‌آوری شده‌اند. ما در این زمینه به ناشرانی که کتاب‌های‌شان واجد شرایط کافی برای عرضه در نمایشگاه نیست تذکر می‌دهیم و به آن‌ها اعلام می‌کنیم که این کتاب‌ها را از غرفه‌های‌شان جمع‌آوری کنند.

او یادآور شد: در طول روزهای گذشته شاهد بوده‌ایم که برخی از نهادها با ناشران برخورد کرده‌اند اما ما اجازه ادامه این موضوع را نمی‌دهیم. البته این موارد بسیار محدود بوده است. تا به حال گزارش‌هایی از سوی برخی نهادها در رابطه با برخی کتاب‌ها به ما رسیده است که ما از آن‌ها مستندات خواسته‌ایم و اگر این مستندات کافی بوده به تذکرات آن‌ها ترتیب اثر داده‌ایم و اگر نبوده ترتیب اثر نداده‌ایم.

نوش‌آبادی تاکید کرد: تصمیم‌گیرنده درباره این‌که چه کتاب‌هایی در کشور عرضه شود‌، وزارت ارشاد است و سایر نهادها می‌توانند نظرشان را در رابطه با کتاب‌ها به ما اعلام کنند اما هیچ نهادی حق جمع‌آوری کتاب‌ها را ندارد. اگر در این زمینه موضوعی وجود دارد اقدامات در این مورد باید توسط وزارت ارشاد انجام شود.

زندانیان