نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: تصاویر ورزشکاران در فضای مجازی زیر ذره‌بین می‌رود

19-جولای-2015

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ممنوعیت همکاری صداوسیما با هنرمندانی که اقدام به انتشار تصاویر نامناسبی از خود در فضای مجازی می‌کنند٬ گفت که در بحث ورزشکاران نیز این مراقبت باید صورت گیرد.

به گزارش خانه ملت، سیدعلی طاهری با تأکید براین‌که مجلس از برخورد با ورزشکاران خاطی در فضای مجازی استقبال می‌کند٬ عنوان داشت: “وزارت ورزش و جوانان باید از اختیاراتی که در این زمینه دارد استفاده کرده و با ورزشکارانی که تصاویر غیراخلاقی در صفحات اجتماعی و فضای مجازی منتشر می‌کنند برخوردی قاطع داشته باشد، کمیسیون فرهنگی مجلس هم از اقدام در این زمینه استقبال می‌کند”.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وزارت ورزش مراقبت بیشتری بر رفتار ورزشکاران در فضای مجازی داشته باشد٬ افزود: “در جلسات مجلس با مسئولان وزارت ورزش آن‌ها از فعالیت کمیته انضباطی در این زمینه خبر دادند ولی به نظر می‌رسد باید تصمیماتی گرفته شود که ضمانت اجرایی بیشتری داشته باشد”.

طاهری با اشاره به این‌که برخورد با هنرمندان خاطی در این زمینه در شورای نظارت بر صداوسیما  مصوب و از سوی مجلس حمایت شد٬ گفت: “مجلس به طورحتم از این که در بحث ورزش هم چنین مراقبتی صورت گیرد و از رفتار ورزشکاران که الگوی نسل جوان هستند مراقبت شود، حمایت خواهد کرد”.

وی تصریح کرد: “در جلساتی که وزیر ورزش در کمیسیون فرهنگی حاضر می‌شود این موضوع در قالب سوال مطرح خواهد شد یا در قالب گفت و گوهایی که بین اعضای کمیسیون و وزیر و معاونان او صورت می‌گیرد، این مسائل تذکر داده می شود”.

طاهری ادامه داد: “مسئولان وزارت ورزش گزارشاتی درباره تخلف ورزشکاران در چنین موضوعاتی دارند که گاه به اطلاع مردم نمی‌رسد ولی بهتر است که چنین مواردی اطلاع رسانی شود”.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره نخوه برخورد با این گونه مسائل توضیح داد: “گاهی برخورد از طریق محرومیت صورت می‌گیرد که باشگاه باید در این زمینه وارد عمل شود؛ البته بحث ممنوعیت پخش تصویر چنین افرادی نیز جزو اختیارات صداوسیما و شورای نظارت است که اگر در این زمینه نیز تدابیری اندیشیده شود مثمرالثمر خواهد بود”.

درحالی در مصوبه اخیر شورای نظارت بر صداوسیما تصمیم گرفته شد که این سازمان از ادامه همکاری با آن دسته هنرمندانی که اقدام به انتشار تصاویر نامناسب از خود در فضای مجازی می کنند، منع شودکه به تازگی تصاویر غیراخلاقی و خلاف شئونات یک ملی‌پوش والیبال که از محبوبیت بالایی هم برخودار بوده در فضای مجازی منتشر شده است.

زندانیان