نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

شناسایی بیش از ۳۰۰ هزار کاربر تلگرام توسط سپاه استان مرکزی

10-دسامبر-2015

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت که بیش از ۳۰۰ هزار کاربر تلگرامی در استان مرکزی شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به فعالیت کاربران شبکه‌های مجازی در استان مرکزی بیان کرد: “در آخرین پژوهش انجام شده توسط سپاه استان، ۳۰۰ هزار کاربر تلگرامی وجود دارد که از این میزان ۹۷ هزار کاربر بومی شناسایی شده است”.

کریمی همچنین اظهار داشت: “پس از گذشت چندسالی از عمر اینترنت در جهان طراحان آن برای افزایش ضریب نفوذ در کنار این خطوط به سراغ فضای مجازی رفتند که یک یهودی امریکایی تبار در فضای مجازی کار این شبکه‌ها در فضای تحت وب را راه‌اندازی کرد”.

وی افزود: “اکنون بیش از یک میلیارد کاربر در فضای مجازی وجود دارد که باتوجه به در دسترس بودن، ضریب امنیتی پایین و نیز ورود تلفن‌های هوشمند که منجر به افزایش وجود شبکه‌های مجازی در کشور شده، توجه بیش‌ازپیش به این موضوع را ضروری کرده است”.

وی ادامه داد: “در این بین ۲۴۰ گروه پرجمعیت در استان شناسایی شده که ۶۰ درصد آنها فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دارند که در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند”.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: “۴۲ درصد این گروه‌ها گروه‌های فرهنگی همسو با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است که در بین آنها حتی گروه‌هایی با حضور طلاب فعال و فرهنگی در جبهه انقلاب اسلامی نیز حاضر هستند”.

وی افزود: “۳۸ درصد آنها گروه‌های بینابین و به‌صورت مستقل هستند کار فرهنگی و ادبی داشته و گرایش خاصی نیز ندارند”.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: “۱۸ درصد نیز گروه‌های غیرهمسویی هستند که اغلب نیز با محتواهای ضد فرهنگی و مستهجن فعالیت می‌کنند که در طول کارشان بسیار تلاش می‌کنند تا فضایی مسموم در کشور ایجاد کنند”.

زندانیان