نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور قرار کفالت ۵۰ میلیون ریالی برای مدیرمسئول خورشید

12-می-2013

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: مدیرمسوول روزنامه خورشید از حضور در شعبه ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه خبر داد و گفت: شعبه مذکور برای وی قرار کفالت ۵۰ میلیون ریالی صادر کرده است.

 

محمدرضا تقوی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: با شکایت دادستانی تهران صبح امروز در دادسرا حضور یافتم. شکایت در راستای انتشار لایحه دفاعیه آقای سعید مرتضوی بود.

 

وی ادامه داد: در دفاع از خود گفتم که قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده کهریزک، به آقای مرتضوی اجازه داد که لایحه دفاعیه خود را در اختیار وکلای شکات، خانواده قربانیان و رسانه‌ها قرار دهد.

 

مدیرمسوول روزنامه خورشید، تصریح کرد: دادستانی تهران با استناد به بند ۶ ماده ۶ از قانون مطبوعات، مطرح کرد که مرتکب جرم شده‌ام و باید مجازات شوم؛ در صورتی که من فقط لایحه دفاعیه آقای مرتضوی را منتشر کرده‌ام. در دفاع از خود خواستار شدم که صحت مطالبم را از آقای مدیرخراسانی استعلام کنند.

 

تقوی‌فرد با بیان این که انتشار لایحه دفاعیه سعید مرتضوی با مجوز قانونی انجام شد، اظهار کرد: قصدم تنویر افکار عمومی، اطلاع‌رسانی به مردم و عمل به رسالت مطبوعاتی ‌ام بوده است.

 

وی افزود: دادستانی تهران در ۲۲ اسفندماه سال گذشته علیه اینجانب اعلام جرم کرد و در این راستا پرونده‌ای با عنوان اتهامی انتشار مطالب دادگاه غیرعلنی کهریزک در دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شد.

زندانیان