نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور پنج سال حبس تعزیری برای محمد باقر مرادی

21-می-2013

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: محمد باقر مرادی، عضو سرای اهل قلم به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

 

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر ،در پی احضار تلفنی محمد باقر مرادی از بازداشت شدگان سرای اهل قلم به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، از سوی قاضی پیرعباس حکم ۵ سال حبس تعزیری به اتهام اجتماع و تبانی به ایشان ابلاغ شد.

 

این در حالی است که فشارها و تهدیدات بر اعضای سرای اهل قلم همچنان ادامه داشته و اعضای آن به وزارت اطلاعات و پلیس امنیت احضار می‌شوند. در همین ارتباط صبح دیروز اکبر امینی ارمکی و تعداد دیگری از اعضا سرای اهل قلم که نخواستند نامشان فاش شود به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار شدند.

 

محمد باقر مرادی در تاریخ سه شنبه ۹ آبان سال گذشته در پی ورود نیروهای امنیتی به جلسه سرای اهل قلم به همراه ۷۰ نفر دیگر از حاضرین در جلسه بازداشت شده بود، که پس از آزادی بسیاری از متهمان، همراه با ۱۶ نفر که مهدی خزعلی هم در میان آن‌ها بود، به زندان اوین منتقل شد. دو نفر دیگر نیز به نام‌های پژمان ظفرمند و مهدی کریمی در اقدامی جداگانه توسط پلیس امنیت بازداشت و به اوین منتقل شدند. این در حالی است که از افراد بازداشت شده، مهدی خزعلی همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت به سر می‌برد.

 

گفتنی است که با احتساب حکم صادر شده برای محمد باقر مرادی، مجموعا ۲۱ سال حبس تعزیری و ۱۵ سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروها و فعالیتهای رسانه ای و فضای مجازی برای بازداشت شدگان سرای اهل قلم صادر شده است.

زندانیان