نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

عضو هیأت مدیره کانون نویسندگان ایران به «تبلیغ علیه نظام» متهم شد

20-می-2015

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: رضا خندان مهابادی، نویسنده و عضو هیأت مدیره کانون نویسندگان ایران به «تبلیغ علیه نظام» و «انتشار نشریه غیرقانونی» متهم شده است.

به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر، رضاخندان مهابادی اعلام کرد: پس از سه جلسه بازجویی از تاریخ ۱۳ تا ۱۵ اردبیهشت‌ماه، توسط مأموران وزارت اطلاعات، اکنون در انتظار نوبت دادگاه است.

به‌گفته این نویسنده، بیشتر بازجویی‌ها در مورد بیانیه‌ها و صفحه فیس‌بوک کانون نویسندگان بوده است

مأموران وزارت اطلاعات صبح روز ۹ اردبیهشت ماه با ورود به خانه رضا خندان، تمام وسایل شخصی او را تفتیش کرده و برخی از دست‌نوشته‌ها، آرشیوها، کتاب‌ها، موبایل و هارد کامپیوترش را با خود بردند.

در آن روز مأموران وزارت اطلاعات برگه احضاریه‌ای به او دادند که طبق آن باید در تاریخ ۱۳ اردبیهشت‌ماه به ساختمان مرکزی وزارت اطلاعات برای بازجویی مراجعه می‌کرد.

این نویسنده از تاریخ ۱۳ تا ۱۵ اردبیهشت جاری در سه روز پیاپی توسط مأموران وزارت اطلاعات بازجویی شد.

رضا خندان توقیف دست‌نوشته‌ها و آرشیوهایی را که در سال‌های گذشته جمع‌آوری کرده بود، مصداق «آزار و اذیت» توصیف کرده و افزوده «چرا باید برای یک حرکت فرهنگی و مدنی، افراد و خانواده‌های‌شان دچار نگرانی و ناراحتی شوند؟»

رضا خندان مهابادی، نویسنده و منتقد ادبی از شهریورماه ۱۳۹۳ به همراه حسن اصغری، علی اشرف درویشیان، بکتاش آبتین و مهدی غبرایی به‌عنوان عضو هیأت مدیره کانون نویسندگان برگزیده شد.

زندانیان