نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

فاز سوم فیلترینگ هوشمند سال ۹۵ اجرا می شود

19-مارس-2016

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه سه فاز برای اجرای فیلترینگ هوشمند تعریف‌شده است گفت که تلاش می‌کنیم فاز سوم این طرح را در سال آینده اجرایی کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود واعظی با اظهار اینکه طرح فیلترینگ هوشمند را از سال گذشته شروع کردیم گفت: “بحث این است کاربران بتوانند از سایت‌هایی که محتوای مفید دارند اما ممکن است ۱۰ درصد آن غیراخلاقی باشد، استفاده کنند”.

وی با اشاره به اینکه سه فاز برای فیلترینگ هوشمند تعریف‌شده است گفت: “فاز اول این طرح پایان یافت و فاز دوم آن نیز تا در حال پایان است و امیدواریم فاز سوم را در سال آینده اجرایی کنیم”.

وزیر ارتباطات ادامه داد: “در آینده بخش غیراخلاقی سایت‌هایی که محتوای غیراخلاقی دارند، فیلتر می‌شود و مردم می‌توانند از بخش‌های مفید آن استفاده کنند”.

وی به برنامه‌های این وزارتخانه برای سال ۹۵ اشاره و اضافه کرد: درسال ۹۵ تمام شهرهای کشور به نسل ۳ تلفن همراه متصل می‌شوند و تلاش می‌کنیم تا شهرهای بزرگ نیز به نسل چهارم تجهیز شوند.

واعظی افزود: “همچنین به دنبال آن هستیم تا همه روستاهای کشور از اینترنت بهره‌مند شوند و مردم از آی سی تی را باکیفیت بهتر دریافت کنند”.

زندانیان