نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

فرزاد صدری به دادگاه احضار و بازداشت شد

28-آگوست-2014

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: فرزاد صدری، سردبیر سایت «خبر پارسی» و سردبیر سابق خبرگزاری ایسنا به دادگاه احضار و بازداشت شد.

به گزارش سحام‌نیوز، سردبیر «روزنامه افسانه» شیراز، دلایل دستگیری فرزاد صدری را به شرح زیر در صفحه فیس بوک خود بیان می‌کند:

«ماجرا ازاین قرار است که در روز قدس امسال در شیراز، بنری از تصاویر میرحسین، کروبی، خاتمی و تعداد دیگری ازاصلاح‌طلبان در مسیر راه‌پیمایی نصب شده بود که برخی به سوی این بنر اقدام به تیراندازی می‌کردند. چند روز بعد ازاین اتفاق، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان فارس در نامه‌ای به احمدی استاندار فارس، خواستار موضع‌گیری وی و محکومیت این اقدام شد. این بیانیه که ابتدا درسایت اصلاح‌طلبان فارس منتشر شده بود، بعدا در سایت‌های دیگراز جمله «خبر پارسی» باز نشر شد. هم‌زمان حجت‌الاسلام طاهری، دبیر جامعه روحانیت مبارز شیراز ضمن انتقاد از محتوای این بیانیه گفت که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فارس اساسا رسمیت ندارد و بیانیه با «هدف زنده کردن مرده‌های سیاسی سال ۸۸ صادر شده است.»

مصطفی امیری، فرماندار شیراز که سابقا مسئول کمیته استان‌های ستاد انتخاباتی ولایتی بوده است نیز درجلسات مختلف، خواستار برخورد با رسانه‌های منعکس‌کننده این بیانیه شد. نتیجه پیگیری‌ها و موضع‌گیری‌های فرماندار شیراز به این‌جا رسید که فرزاد صدری، سردبیر سایت خبر پارسی و سردبیر سابق ایسنای فارس روز سه‌شنبه چهارم شهریور به دادگاه احضار و بازداشت شد.»

زندانیان