نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

فرمانده انتظامی سیرجان: برخورد با ۳۲ نفر که در ملاء عام روزه خواری کرده اند

4-جولای-2015

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: طی روزهای گذشته ۳۲ نفر که در ملاء عام اقدام به روزه خواری کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش هفته نامه پاسارگاد، فرمانده انتظامی سیرجان در این رابطه گفت: ماموران انتظامی سیرجان در گشت زنی با افرادی که در ملاء عام روزه خواری میکنند، برخورد میکنند.

به گفته ی سرهنگ هادی ثمره در همین رابطه تا کنون ۳۲ نفر دیگر دستگیر شده اند، وی از بازرسی از ۱۰ واحد صنفی نیز خبر داد که طی این مدت تذکرات لازم را از ماموران دریافت کرده اند و همچنین یک واحد کافی شاپ که در ماه رمضان قلیان عرضه میکرد پلمب شد.

سرهنگ هادی ثمره در ادامه به تشریح اقدامات پلیس امنیت عمومی در ماه رمضان پرداخت و گفت: “دستورالعمل ویژه ای در این راستا تنظیم و پس از ارایه آموزشهای لازم به صنوف مختلف ارسال شده است.

وی از انجام گشتهای تلفیقی با مشارکت دیگر نهادها در خصوص برخورد با مظاهر علنی فساد، همچنین جرم روزه خواری در ملاء عام خبر داد و افزود: “اطلاعیه ای نیز در خصوص رعایت حرمت ماه رمضان و رعایت ضوابط شرعی و قانونی در این ایام تهیه و در مراکز عمومی، معابر پرتردد و اصناف سطح شهر توزیع شد”.

سرهنگ ثمره با اشاره به برگزاری جلسات توجیهی پلیس امنیت عمومی تصریح کرد: “این جلسات با حضور مسووالن و کارشناسان انتظامی مجمع امور صنفی و روسای اتحادیههای این مجمع و غیره در خصوص چگونگی فعالیت مراکز زیرمجموعه آنها در ماه رمضان برگزار شده است.

این مقام انتظامی اعزام گشت های کنترلی نامحسوس را از دیگر اقدامات پلیس اعلام کرد و گفت: “علاوه بر این طرح ویژه کنترلی جهت نظارت بر صنوف خدماتی مرتبط با پخش، تولید و توزیع موادغذایی مانند رستورانها، تالارها و مراکز پذیرایی، اغذیه فروشیها و غیره به اجرا درآمد”.

وی از پلمب واحد صنفی و ارائه تذکر کتبی به صنوف متخلف برای رعایت کامل قوانین و ضوابط خبر داد.

وی با اشاره به قانون مجازات اسلامی که روزه خواری در ملاء عام جرم است، گفت: “پلیس نیز به عنوان وظیفه قانونی خود با این جرم مشهود برخورد میکند”.

زندانیان