نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

فیلترینگ اینستاگرام برای «توسعه فناوری» در ایران است

4-ژانویه-2015

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: معاون حقوقی و امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فیلترینگ هوشمند اینستاگرام را برای توسعه فناوری در ایران عنوان کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مرتضی براری با اشاره به فیلترینگ هوشمند شبکه اجتماعی اینستاگرام از هفته گذشته گفت: وزارت ارتباطات خواهان توسعه در حوزه فناوری اما مخالف نشر مصادیق مجرمانه در اینگونه ارتباطات است.

وی افزود: بر همین اساس با هماهنگی کمیته مصادیق مجرمانه و وزارت ارتباطات مصادیق مجرمانه اینستاگرام بر اساس قوانین فیلترینگ هوشمند فیلترمی‌شود و این سیستم در حال ارتقا و به روز شدن است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به افزایش تعرفه اینترنت اپراتور ایرانسل گفت: با توجه به اینکه قیمت اینترنت بنا بر مصوبات به یک دهم رسیده، شرکت ایرانسل قیمت ارائه بسته‌های خدماتی‌اش را افزایش داده است و هیچ تخلفی مبنی بر افزایش قیمت اینترنت در این اپراتور وجود ندارد.

براری همچنین از فعالیت بیش از هشت هزار دفتر IST روستایی در کشور و برنامه ریزی وزارت ارتباطات برای کیفیت بخشی به خدمات ارائه شده در این دفا‌تر خبر داد و افزود: از نیمه دوم امسال خدمات نسل سوم و چهارم ارتباطات سیار با مجوز وزارت ارتباطات با هدف ارتقای خدمات و توسعه تکنولوژی‌های جدید ارائه شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در استان سمنان نیز خدمات نسل سوم و چهارم ارتباطات سیار تا دهه فجر به مردم ارائه می‌شود.

براری به نصب بیش از ۲۷۰ سایت bts تلفن همراه در استان سمنان از ابتدای امسال تاکنون نیز اشاره کرد و گفت: در این استان تاکنون ۴۹ روستا خدمات اینترنت پر سرعت دریافت کرده‌اند که این تعداد تا پایان سال به ۷۴ روستا خواهد رسید.

برچسب ها:

زندانیان