نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

قاسم شعله سعدی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران: تهدیدم کردند که با بی بی سی و صدای آمریکا مصاحبه نکنم

14-می-2013

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: قاسم شعله سعدی با اظهار اینکه از سوی ماموران اطلاعات تهدید شده است به کمپین گفت:« گفتند ما الان تذکر می دهیم اما اگر تکرار کنی برخورد دیگری می کنیم یعنی در واقع تهدیدم کردند و منظورشان این بود که دیگر نباید مصاحبه کنم. اما برخوردشان خیلی مودبانه بود و بی ادبی نکردند.»

 

قاسم شعله سعدی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که عصر سه شنبه ۲۴ اردبیهشت ماه از سوی ماموران وزارت اطلاعات تهدید شد که در زمینه انتخابات ریاست جمهوری و نامزدی خود در این دوره از انتخابات با رسانه هایی مانند بی بی سی فارسی و صدای آمریکا گفتگو نکند. ماموران اطلاعات این کاندیدای ریاست جمهوری را تهدید کرده اند که با ادامه این مصاحبه‌ها با او برخورد دیگری خواهد شد. اگر چه وی توضیحی نداد که این «برخوردی دیگر» به چه معنایی است.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و زندانی عقیدتی سابق به کمپین گفت: « صبح امروز طی تماس تلفنی از سوی ماموران وزارت اطلاعات از من خواسته شد که به دفترشان مراجعه کنم. عصر به آنجا رفتم و یک ساعت و نیم با من صحبت کردند و سوال های پرسیدند. بیشتر در مورد مصاحبه های که من طی دو سه هفته پیش با بی بی سی و صدای آمریکا داشتم، سوال کردند و خیلی حساس شده بودند که چرا من با این رسانه ها صحبت کردم و چرا در مورد چیزهای مانند رفراندم حرف زده بودم که من به آنها گفتم در چارچوب قانون صحبت کرده و خلافی نکرده ام.»

 

قاسم شعله سعدی با اظهار اینکه از سوی ماموران اطلاعات تهدید شده است به کمپین گفت:« گفتند ما الان تذکر می دهیم اما اگر تکرار کنی برخورد دیگری می کنیم یعنی در واقع تهدیدم کردند و منظورشان این بود که دیگر نباید مصاحبه کنم. اما برخوردشان خیلی مودبانه بود و بی ادبی نکردند.»

 

قاسم شعله سعدی از نامزدهای مستقل این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ایران است. او همچنین وکیل و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و استاد دانشگاه است که در روز ۱۴ فروردین ماه ۱۳۹۰ دستگیر شد و به دلیل نوشتن نامه انتقادی به رهبر جمهوری اسلامی متهم به توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام شد و نهایتا به یک سال و نیم ماه حبس تعزیری و ده سال محرومیت از تدریس در دانشگاه محکوم شد. او در مرداد ماه ۱۳۹۱ با اتمام دوره محکومیتش از زندان آزاد شد.

 

این کاندیدای ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به اینکه آیا دیگر مصاحبه ای با رسانه های خارج از کشور در مورد انتخابات نخواهد داشت به کمپین گفت:«من تازه چند ساعتی است که آمده ام بیرون و هنوز نمی دانم. باید فکر کنم و تصمیم بگیرم بهرحال تهدیدم کردند که اگر ادامه پیدا کند آنها تحمل نمی کنند.»

 

قاسم شعله سعدی با اشاره به اینکه یک ماه بیشتر به انتخابات نمانده است در خصوص درخواستش از مقامات قضایی کشور گفت:«درخواستم این است که مسولان قضایی خودشان تخلف نکنند و قانون را رعایت کنند و در چارچوب وظایفی که قانون برای آنها تعریف کرده عمل کنند و استقلال قوه قضاییه را نقض نکنند.»

برچسب ها:

زندانیان