نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

قزوین؛ با دستگیری ده‌‌ها نفر، ۷ مجموعه فعال در زمینه مدلینگ پلمب شد

14-نوامبر-2016

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: صادقی نیارکی دادستان قزوین گفت ۷ مجموعه فعال در زمینه مدلینگ در قزوین پلمب و ده‌ها نفر دستگیر شدند. به گفته وی تعداد زیادی نیز در این راستا احضار شدند.

به گزارش میزان، صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: “۷ مجموعه فعال در زمینه مدلینگ در قزوین پلمب و ده‌ها نفر دستگیر شدند”.

وی ادامه داد: “همچنین علاوه بر آتلیه و استودیوها، عکاسانی که بصورت سیار در قزوین، اقدام به جذب دختران در زمینه مدلینگ می کردند و بیشترین تعداد مدل ها را در صفحات اجتماعی خویش بویژه در اینستاگرام معرفی و تصاویر آنان را به نمایش گذاشته بودند، نیز شناسایی و دستگیر شدند”.

مدعی العموم قزوین با اشاره به بازبینی و بازیابی هارد دیسک کیس هایDrive Disk)  (Hardمکشوفه از متهمین عنوان داشت: “پیرو تذکرات متعدد و با دستور اینجانب با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی و رصد فضای مجازی خصوصاً اینستاگرام موفق گردیدیم تعدادی از افراد فعال در زمینه جذب و بکارگیری و پخش تصاویر در بحث مدلینگ را شناسایی و مستند سازی لازم در این خصوص انجام و دخترانی که در این زمینه فعال بودند و با اهداف مختلف اقدام به انتشار تصاویر خود در شبکه های اجتماعی می کردند را شناسایی کنیم”.

دادستان قزوین گفت: “علاوه بر افراد دستگیر شده، تعداد زیادی را نیز احضار کردیم و ۷ مکان شامل آتلیه و استودیوی عکاسی و فیلم برداری نیز پلمب  و تجهیزات رایانه ای، دوربین های عکاسی، لپ تاپ، فلش مموری، ادوات نورپردازی و سایر ادله الکترونیکی دیگر نیز کشف و ضبط گردیده است”.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به اینکه با هرگونه تبلیغات غیر قانونی در شبکه های اجتماعی برخورد می‌شود گفت: کار رسیدگی و شناسایی به پرونده مدلینگ ها از ماه ها قبل در دستور کار دادستانی قزوین قرار داشت که با مشخص شدن نحوه فعالیت آنان و شناسایی تمام افراد دخیل، هم اکنون با قرار  قانونی در حال تکمیل مراحل و تحقیقات قضایی هستیم.

زندانیان