نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

لغو کنسرت حسین بهروزنیا در شیراز

24-می-2017

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: حسین بهروزی‌نیا گفت که قرار بود روز جمعه (۵ خردادماه) در شیراز کنسرتی را برگزار کنیم اما با مخالفت روبه‌رو شدیم؛ آن‌ها دلیل این مخالفت را بیان نمی‌کنند و فقط می‌گویند صلاح نیست اجرا کنید.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، این نوازنده بربط و ردیف‌دان موسیقی اظهار کرد:‌ “من ساکن ایران نیستم اما تقریبا یک و نیم ماه است به ایران آمده‌ام تا در برنامه‌هایی که از قبل برای من تدراک دیده بودند، شرکت کنم”.

او ادامه داد: “چهارشنبه و پنج شنبه (۳ و ۴ خرداد) در شهر شیراز مسترکلاس برگزار خواهم کرد و قرار بود گروه موسیقی «رودنوازان» آثاری را که قبلا از من منتشر شده بود، در کنسرتی اجرا کنند. این کنسرت که قرار بود روز جمعه برگزار شود خواننده، شعر ندارد و همه در آن بربط و عود می‌نوازند”.

بهروزی‌نیا اضافه کرد: “بلیت‌های این کنسرت نیز فروخته شده بود اما ما با مخالفت حراست اداره کل ارشاد شیراز مواجه شدیم، آنها می‌گویند صلاح نیست که این کنسرت اجرا شود اما دلیل آن را ذکر نمی‌کنند. همه موافقت‌ها انجام شده و قرار بوده مجوز این اجرا توسط دفتر موسیقی صادر شود اما به دلیل مخالفت حراست اداره کل ارشاد شیراز این کار را انجام نداده‌اند”.

این نوازنده همچنین گفت: “اجرا قرار بود پیش از شروع ماه رمضان به روی صحنه برود؛ از طرفی همزمان با برگزاری آن گروه‌های موسیقی دیگری در ایران کنسرت برگزار می‌کنند”.

زندانیان