نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مدیر تلگرام: تنها خط قرمز ما مقررات خودمان است

14-ژانویه-2016

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: پاول دورف مدیر تلگرام، گفت که تنها “خط قرمز” این کانال ارتباطی، مقررات و ضوابط استفاده کاربران از تلگرام است، که توسط خود این شرکت اعلام شده است.

به گزارش بی بی سی فارسی، پیشتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات ایران، اعلام کرد که سرویس تلگرام گفته است که کانال‌های مغایر با قوانین ایران و هر کانالی را که وزارت ارتباط ایران درخواست کند مسدود می‌کند.

نیما اکبرپور، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی، از آقای دورف پرسید که آیا این خبر را تایید می‌کند و مدیر تلگرام پاسخ داد: “فکر می‌کنم منظور او “وزیر ارتباطات” این است که آنها می‌توانند (مثل هر کاربر دیگر) کانال‌های هرزه‌نگاری یا داعش را گزارش کنند و این کانال‌ها مسدود می‌شوند.”

آقای دورف تاکید کرده است تا جایی که خط قرمزهای مورد نظر دولت ایران با محدودیت‌های مندرج در مقررات استفاده از تلگرام تطابق داشته باشد، مشکلی برای مسدود کردن کانال‌ها وجود ندارد.

مطابق مقررات تلگرام کاربران مجاز نیستند که از این سرویس برای فرستادن هرزنامه و تبلیغات فله‌ای استفاده کنند و همچنین اجازه ندارند که در کانال‌های عمومی به تبلیغ خشونت یا فرستادن تصاویر هرزه‌نگاری بپردازند.

تلگرام از شبکه‌های بسیار محبوب در ایران است و می‌گوید که حداقل ۲۰ میلیون کاربر در این کشور دارد.

مساله مسدود کردن برخی کانال‌ها و همچنین فیلترینگ موقت تلگرام پیش از این هم خبرساز شده است.

برچسب ها:

زندانیان